איך להפוך פירה פשוט למנה מפתיעה ומרעננת?

freedigitalphotos.net | by jk1991

freedigitalphotos.net | by jk1991

החורף הוא העונה של העלים הירוקים והשורשים/פקעות. העלים מייצרים אנרגיה לצמח, ואת כל הטוב הזה הצמח אוגר בשורש. לכן השורשים עשירים יחסית בפחמימות, והם משביעים, טעימים ובבישול הופכים גם למתקתקים ורכים.

תפוח האדמה הוא הזמין והמוכר מבין ירקות השורש והפקעות, אך דווקא אחד הפחות מזינים מביניהם. הוא מכיל יחסית מעט ויטמינים ומינרלים ואם מקלפים אותו אז גם אין בו סיבים.

מצד שני – מי לא אוהב פירה? הוא מתאים כתוספת לכל מאכל כמעט, קל ומהיר להכין אותו והוא אהוב על ילדים ומבוגרים כאחד.
כדי ליהנות מפירה משודרג, גם בטעם וגם בערכים תזונתיים, אפשר להכין אותו מירקות שורש אחרים: גזר, בטטה, ארטישוק ירושלמי, שורש סלרי ואפילו כרובית ודלעת, שתיהן אינן שורשים אמנם אבל הן ירקות עמילניים יחסית. גם פירה אפונה (מאפונה ירוקה קפואה שהפשרתם) הוא טעים מאין כמוהו.

כל מה שצריך לעשות הוא לאדות עד ריכוך ולסנן היטב, או לאפות בתנור ולמעוך עם מעט חמאה, שמן זית או קרם קוקוס. להוסיף מלח ופלפל ותבלינים – והפירה מוכן!

גיוונים:

לפירה גזר – נסו להוסיף חריסה או פפריקה חריפה לפי הטעם

לפירה משורש סלרי – כפית חרדל גרגירים

לפירה בטטה – בצל ירוק או עירית קצוצה, כורכום או ג’ינג’ר טחון

לפירה כרובית – אגוז מוסקט או כמון טחון

לפירה אפונה – נענע מיובשת או טרגון

לפירה דלעת או דלורית – מעט קינמון טחון

עוד תבלינים שישדרגו לכם את הפירה: קארי, זעתר, זרעי כמון שלמים או טחונים, זרעי כוסברה וכל צמחי התבלין.

אלו רק כמה רעיונות, אפשר לגוון ולנסות אינספור צירופים.

שיהיה סתיו נעים וטעים!

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

המדריך המלא לירידה במשקל!