5 טיפים על בחירת מוצרים דיאטטים

  • שוקולד מופחת קלוריות, עוגיות שעוזרות לעיכול ואפילו יוגורט דל שומן, רבים מאיתנו צורכים מוצרים אלה על בסיס יומי וקבוע אבל מחקר צרכני שבדק מוצרים אלה מצא כי במקרים רבים המוצרים הללו מכילים אפילו יותר סוכר ואף כמות קלוריות דומה מאוד למוצרים הסטנדרטים המצויים בשוק. 
    כתבה שפורסמה לאחרונה בגרדיאן הבריטי מראה כי מוצרים רבים שאנו מאמינים כי הם מהווים אופציה בריאה יותר שיכולה לעזור גם בירידה במשקל מביאה את התוצאה ההפוכה לגמרי.  הנה 5 טיפים לבחירת מוצרים דיאטטיים:
    • ישנה אי הבנה בכל הנוגע למושגים כגון “דל שומן” ו”מופחת קלוריות”, פעמים רבות מוצרים שמוגדרים כדלי שומן או ללא כולסטרול מכילים ערך קלורי זהה למוצרים הרגילים.  אנשים קוראים על תווית המוצר את המונח “דל שומן” וחושבים כי הם יכולים לאכול ממנו בחופשיות.
     www.freedigitalphotos.net
    • טעות דומה אנשים עושים לגבי המושג “ללא תוספת סוכר”, המשמעות היא שלא הייתה תוספת סוכר מעבר למה שכבר קיים – למשל בריבת פרי העשירה בסוכר הטבעי. כך שלמעשה החטיף הכילו כמות גדולה של סוכר מכפי שהתכוונתם לאכול.  
    בקנייה השבועית של מצרכים בסופר, כדאי לקרוא את התווית התזונתית ביתר תשומת לב על מנת שלא “ליפול” לאי הבנות כאלה.
    • גם אם צורכים באופן קבוע מוצרים דיאטטיים, יש לשים לב לכמויות, רבים מאיתנו נוטים לחשוב שאפשר לאכול בחופשיות מוצרי מזון אלה, אבל דווקא צריכה מוגברת של מוצרים דיאטטיים עלולה להביא לעלייה במשקל.
    • לא כל מוצר דל קלורי באמת דל באופן משמעותי, לפעמים מדובר בהפרש זעום בלבד של קלוריות לכן כדאי לשקול אם לצרוך את אותו מוצר.
    • ישנם מוצרים שרוב הקלוריות בהם מגיעות מסוכרים ושומנים ואין להם ערכים תזונתיים.  לכן כדאי להקפיד לבחור מוצרים העשירים בויטמינים ומינרלים.

    מערכת האתר

    "מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
    עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


    טיפים ומאמרים נוספים:

    המדריך המלא לירידה במשקל!