5 טיפים לחילוף חומרים מהיר

  • יש נשים שיכולות לאכול כמה שהן רוצות ועדיין להישאר רזות – לנשים אלה יש חילוף חומרים מהיר שמשמעותו יותר שריפת קלוריות. ככל ששורפים יותר קלוריות כך הירידה במשקל גדולה יותר.

    מעט מאוד אנשים בעלי חילוף חומרים מהיר. קצב חילוף החומרים במידה רבה תלוי בגנטיקה ובמין, למעשה גברים שורפים יותר קלוריות אפילו במנוחה ואילו אצל נשים החל מגיל 20 קצב חילוף החומרים יורד בכל עשור.  

    הנה 5 טיפים לחילוף חומרים מהיר יותר:

    1. לא לדלג על ארוחת הבוקר – אחת הדרכים להגביר את קצב חילוף החומרים היא להוסיף ארוחת בוקר, יספיקו 250 קלוריות על מנת להפעיל את חילוף החומרים. 

    מקור: http://www.freedigitalphotos.net/

    כאשר מוותרים על ארוחת הבוקר הגוף עובר למצב של רעב וחילוף החומרים נעשה איטי על מנת לחסוך באנרגיה, לכן מומלץ לאכול ארוחות קטנות לעיתים קרובות.
    2. לשתות תה ירוק – שתייה לעיתים קרובות של תה ירוק מכיל נוגדי חימצון העוזרים להמרצת שריפת השומנים ויכולה לעזור בירידה במשקל.

    3. שתו כוס מים קרים ברגע שאתן קמות מהשינה – חוקרים מצאו כי כוס מים קרים כקרח מגבירה את קצב חילוף החומרים. בכלל כדאי להקפיד על שתייה של מספיק כוסות מים ביום מאחר וכשהגוף מיובש קצב חילוף החומרים יורד.

    4. לאכול אשכוליות – הפרי מפחית את רמות האינסולין בגוף וכן עשיר בסיבים תזונתיים החיוניים לשריפת הקלוריות.  באופן כללי כדאי להיצמד לפירות, ירקות ודגנים מלאים מאחר ויש להם אינדקס גליקמי נמוך.

    5. להוסיף פלפל חריף למזון – כמה שזה נשמע מוזר, חוקרים סבורים כי פלפל חריף/ צ’ילי מגבירים את קצב חילוף החומרים במנוחה, ממריצים את הגוף ומאפשרים שריפה טובה יותר של קלוריות.

    לסיכום,  על ידי מציאת איזון בין צריכת קלוריות, בחירת המזון המתאים, פעילות גופנית ושינה מספיקה –  ניתן להביא לשיפור משמעותי בקצב חילוף החומרים בגופינו. 

    מערכת האתר

    "מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
    עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


    טיפים ומאמרים נוספים:

    המדריך המלא לירידה במשקל!