שחייה – מהם היתרונות (הרבים) עבור נשים

  • לא לכולנו קל להתמיד וללכת לחדר הכושר או לשיעורי חיטוב.  עכשיו כשמזג האוויר חם ורק יהיה חם יותר, להתחיל לשחות זאת אופציה שכדאי לקחת בחשבון.  שחייה משלבת בתוכה אימון אירובי, אימון כוח והתנגדות.  שלושה מרכיבים החשובים ביותר לגוף בריא. השחייה נחשבת לפעילות הספורטיבית הבטוחה ביותר שיש, מתאימה  לכל אחד – יעילה אפילו למי שיש מגבלות פיזיות ומשמשת אף לשיקום.

    לשחייה יתרונות בריאותיים רבים:

    • חיזוק השרירים
    • שיפור טווח תנועת המפרקים
    • שיפור הכושר – סיבולת לב ריאה
    • שריפת קלוריות וירידה במשקל
    • אפקט מרגיע גם לנפש
    • חיטוב הגוף
    • מניעת הידללות בצפיפות העצם
    • מורידה את רמת הכולסטרול
    • מועילה בשיפור איכות השינה

    6 טיפים שכדאי לדעת לפני שמתחילים:

    1. התמדה – על מנת ליהנות מכל היתרונות של השחייה, צריך להקפיד על לפחות פעמיים בשבוע.
    2. בגד ים – זה אולי נשמע ברור מאליו, אבל חשוב מאוד לשחות עם בגד ים שנוח לך בו כך שתוכלי לבצע את טווח התנועה המלא מבלי לחשוש שהוא יזוז.
    3. התייעצו עם מאמן – כדאי לדבר עם מאמן ולהסביר לו מה אתן רוצות להשיג מהשחייה, כך תוכלו לבחור בסגנון המתאים לכן ובמידת הצורך לשפר ולבדוק שאתן שוחות ונושמות נכון.
    4. חימום – זה אולי השלב החשוב ביותר באימון, אפשר למשל לרכוב על אופניים עד לבריכה או לעשות במשך כמה דקות מספר הקפות מסביב לה.
    5. אל תפעילי את כל הכוח בהתחלה – כדאי להתחיל מסשן של כחצי שעה בכל פעם ורק לאחר שתרגישי שאת מתחילה להתחזק תוכלי להגביר את המהירות ו/או את משך האימון.
    6. לאחר שיוצאים מהבריכה מומלץ לעשות כמה מתיחות סטטיות על מנת לצמצם את התופעה של שרירים תפוסים.

    בהצלחה!

    מערכת האתר

    "מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
    עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


    טיפים ומאמרים נוספים:

    תגיות
    המדריך המלא לירידה במשקל!