רעב הוא האויב הגדול ביותר בכל דיאטה

  • תגובות
  • להרגיש מלאה בתהליך דיאטה

    רוב כשאנשים מתחילים תהליך מאוזן של דיאטה, הם דבר ראשון אוכלים המון סלט. יש המון אינפורמציה מבלבלת לגבי תזונה, שלרוב אנחנו נאחזים בדבר היחיד שאנחנו בטוחים בו: הכי טוב זה קערה גדולה של חסה וירקות (בהנחה שאתם לא מטביעים את הסלט ברוטב…), אח”כ מרחיבים לחזה עוף, טונה אולי סלמון, לא רק שנהיים משועממים גם מתים מרעב!

    www.freedigitalphotos.net | stockimages

    לא יעבור הרבה זמן עד שמתחילים להסתובב במטבח, ולנשנש נכל הבא ליד….

    אל תבינו אותי לא נכון, אני מאוד אוהבת סלטים, אבל כמה שהם יהיו בריאים ומגוונים, גם אני לא הייתי רוצה רק סלט לכל ארוחה. 30 השנה האחרונות (אולי יותר) של התפתחות הטכנולוגיה והמזון המעובד והמהיר גרמו לנו שאנחנו פשוט לא יודעים איך לאכול בריא, במקום, אנחנו מנשנשים לאורך כל היום (אצל הרבה נשים הנשנוש מתחיל אחר הצהריים ונגמר במיטה….), ולא מודעים למה וכמה אנחנו מכניסים לגוף.

    להתחיל תהליך בריא של ירידה במשקל אומר לשנות לגמרי את היחסים עם אוכל. האופטימלי הוא לתכנן את התפריט כך שהאוכל שתאכלי יהיה כמה שיותר שורף שומן וכמה שיותר ממלא את הבטן. היעד הראשון בתהליך הוא לוודא שאת שבעה בסופה של כל ארוחה (גם לאחר ארוחות ביניים), וכך לא תתפתי להתנפל על העוגיות שעתיים לפני אורחת הערב.

    כשאת מתכננת את הארוחות שלך, תשקלי להוסיף את 4 המרכיבים הבאים שייתנו לך הרגשת שובע:

    1. חלבון: לגוף לוקח יותר זמן לעכל חלבון, מאשר פחמימות או שומנים, כשאוכלים חלבון המטבוליזם נכנס לפעולה, בנוסף בגלל שלוקח יותר זמן עיכול את תרגישי שבעה לאורך יותר זמן.
    2. שומן: שומן תופס יותר מקום בקיבה ועוזר להרגשת שובע בין הארוחות, כמובן שתרצי לבחור בשומנים הבריאים יותר כמו אבוקדו, אגוזים וזרעים.
    3. קטניות: קטניות הן פחמימה מורכבת, כלומר הן מלאות במינרלים וויטמינים בריאים לגוף, והכי חשוב הן עוזרות לשמור על רמת סוכר מאוזנת כך שתרגישי מלאה לאורך זמן. הן יכולות לשדרג בקלות כל סלט וכל מנה.
    4. פירות וירקות: כשאת מכינה סלט אל תסתפקי בחסה, עגבנייה ומלפפון, תעמיסי מגוון ירקות בכל הצבעים, ואם את מרגישה אמיצה – הוסיפי פרי (תפוח, תפוז, או נקטרינה הן בחירות טובות). ירקות ופירות עשירים בסיבים ומכילים הרבה מים, הם יגרמו לך תחושת שובע לאורך זמן.
    דנה אורן - מאמנת אישית להרזיה

    דנה אורן - מאמנת אישית להרזיה

    מלווה נשים בתהליך הרזיה שמתמקד בשינוי הרגלים, שינוי חשיבה ויחס לאוכל -לאכול כמו שרזים אוכלים.


    טיפים ומאמרים נוספים:

    תגיות