אילו מהקמחים הכשרים לפסח הם הבריאים ביותר?

Photo by Kaboompics .com from Pexels

Photo by Kaboompics .com from Pexels

אמנם מתכונים לפסח יש בשפע, אבל אולי כבר נמאס לך מקמח מצה וקמח תפוחי אדמה ומתחשק לך להכין מתכון אהוב שאת רגילה אליו, אבל בגרסה כשרה.

החדשות הטובות הן שבהחלט ניתן “להכשיר” לפסח הרבה מאוד מתכונים, ועל הדרך גם להפוך אותם לבריאים יותר.

ה”טריק” הוא להשתמש בקמחים שאינם קמח חיטה, אך במקום להחליף אותם בקמח מצה או בקמח תפוחי אדמה, להשתמש בקמחים בריאים יותר מדגנים המותרים לפסח.

במה פחות מומלץ להשתמש?

קמח תפוחי אדמה – קמח חסר ערך תזונתי, פרט לפחמימות ריקות אין בו הרבה.
קמח מצה – גם הוא אינו מכיל הרבה פרט לעמילן, ובנוסף הוא מאוד מעובד.
קמח תירס – גם הוא, בדומה לקמחים הקודמים, מכיל בעיקר פחמימות ריקות.
תערובות קמחים ללא גלוטן – רובן מכילות בעיקר קמח תפוחי אדמה וקמח טפיוקה. לפעמים גם בתוספת חומרים מייצבים וכימיקלים אחרים. כדאי לבחון טוב את רשימת המרכיבים. יש גם תערובות איכותיות יותר, את אלה תמצאו בעיקר בחנויות הטבע.

במה כן כדאי להשתמש?

קמח כוסמת – הכוסמת היא אחד הדגנים הבריאים והמזינים ביותר שיש. הקמח עשוי מכוסמת ירוקה, לא קלויה וטעמו עדין מאוד. אפשר להשתמש בו להכנת לביבות, פשטידות, עוגות בחושות, עוגיות וקרקרים. לכוסמת יש נטייה להפריש נוזל רירי כשהיא באה במגע עם מים, וכאשר משתמשים בה לאפיה היא עוזרת “להדביק” את העיסה. קמח כוסמת מתאים לאוכלי קטניות בלבד.

קמח עדשים – כמו כל הקטניות, העדשים מכילים כמות גדולה יחסית של חלבון. גם קמח העדשים משמש כחומר מדביק ומאחד בבצק או בבלילה. קמח עדשים מוסיף טעם נהדר לפשטידות וקציצות. גם הוא מתאים לאוכלי קטניות בלבד.

קמח קינואה – לקמח קינואה אין כמעט טעם, ולכן הוא יתאים למתכונים עדינים: עוגות, עוגיות, פנקייקים. הקינואה עשירה מאוד בויטמינים, מינרלים וחלבון.

קמח טף – אחד הקמחים הבריאים שיש. מכיל חלבון, ברזל וסידן בכמויות גדולות. נסו להשתמש בו בעוגות, מאפים מתוקים, בצק פריך, פנקייקים וכדומה. כדאי לערבב אותו עם קמחים נוספים מכיוון שהטעם שלו דומיננטי יחסית והמרקם שלו יותר חולי ומתפורר משל שאר הקמחים שהזכרנו.

קמח שקדים – אלו בעצם שקדים קלופים וטחונים. הקמח הזה נהדר לעוגות בחושות. הוא מעשיר את הטעם ויש לו את כל הערכים התזונתיים הטובים של השקדים.

קמח קוקוס – משמש למאפים, לחמים, פשטידות, עוגות ועוד. הוא סופג הרבה מאוד מים ולכן מחליפים בערך 1/3 כוס קמח קוקוס על כל כוס קמח רגיל.

את כל הקמחים האלה כדאי להחזיק במטבח לא רק בפסח, אלא בכל ימות השנה. ברוב המתכונים ניתן להחליף חלק מכמות הקמח, או אפילו את כולה באחד הקמחים האלה ולהרוויח גם גיוון במזון, גם ויטמינים ומינרלים שאין בחיטה וגם טעמים חדשים ועשירים. כל הקמחים האלה אינם מכילים גלוטן ולכן כשמבשלים להרבה אנשים זה גם יתרון.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: