6 הסיבות שבגללן את לא נרדמת ואפליקציה שתעזור לך לישון טוב

www.freedigitalphotos.net | graur codrin

www.freedigitalphotos.net | graur codrin

מי מאיתנו לא מכירה את הסיטואציה: את מאוד עייפה, אחרי יום ארוך ועמוס, מנסה להירדם אבל ללא הצלחה.  זהו מצב די מתסכל ויכול להימשך זמן רב ובמיוחד כשחושבים על כך שלא נרדמים, הקושי בהרדמות רק הולך וגובר.  להלן הסיבות השכיחות לכך שאנו נשארות ערות ומתקשות להירדם בלילה:

  1. פעילות גופנית מאוחר מדי – פעמים רבות קושי בהירדמות נובע מאימון מאוחר לכן כדאי מאוד לסיים את האימון בסביבות שעות הערב המוקדמות.
  2. עישון לפני השינה – מיותר לציין שעישון איננו בריא, כאשר מעשנים לפני השינה הניקוטין הוא חומר מעורר ואם עישנת סיגריה זה דומה מאוד לשתייה של קפאין לפני השינה, כלומר יקשה עלייך להירדם.
  3. לאכול חלבונים לפני השינה – לחלבון לוקח זמן להתעכל, לכן אם מאפשרים למערכת העיכול לעבוד בלילה זה עלול להפריע לך להירדם.
  4. דאגות, דאגות ועוד דאגות – לקראת סוף היום כשכל הסחות הדעות כבר כמעט ולא קיימות, המוח שלנו מתפנה למחשבות ודאגות דווקא לקראת השינה ופעמים רבות זה מקשה על השינה. אחד הפתרונות שלעתים יכול לעזור שזה קורה הוא פשוט לקום, לעשות סיבוב בבית “לנקות את הראש” ולנסות לחזור לישון. 
  5. תאורה – כמה שזה נשמע בנאלי, לרוב האנשים קל יותר להירדם בחושך מוחלט לכן אם התאורה איננה מתאימה כדאי למשל לדאוג מראש לכבות מכשירים אלקטרונים, להתקין וילון אטום ואפילו לשים כיסוי עיניים במידת הצורך.
  6. לא להסתכל על השעון – התעוררת באמצע הלילה? נסי שלא להסתכל על השעון אחרת תמצאי את עצמך בלילות הקרובים שוב קמה באותה שעה.

צפי בסרטון מתוך תוכנית הבוקר, בו מוצגת אפליקציה חדשה, פרי פיתוח ישראלי, שמסייעת להירדם מהר ובקלות:

2breathe

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות
המדריך המלא לירידה במשקל!