מאין באת ולאן את הולכת – על צמצום פערים בתוכנו

  • מכירות את הפערים האלה בין מי שאתן חוות את עצמכן מבפנים ומי שאתן מעזות להוציא החוצה? מה לעזאזל אפשר לעשות איתם? לצמצם. בכל אחת מאתנו מתקיימים שני סוגי פערים עיקריים: הפער בין החזון למציאות והפער בין מי שהיינו למי שאנו היום.

    freedigitalphotos.net / By adamr

    freedigitalphotos.net / By adamr

    הפער בין החזון למציאות

    לדוגמה: נניח שיש לי רעיון לסטרט-אפ מבריק, אבל כרגע זה רק מבחינת רעיון ולא באמת התחלתי ליישם אותו.  דוגמה מהתחום הרגשי: נניח שאני רוצה מאד להפטר מדפוס של התנהגות קורבנית, אבל נופלת שוב ושוב אל הדפוס הזה.

    הפער בין מי שהיינו לבין מי שאנו היום

    כבר גדלתן מן המקום המצומצם שהייתן בנערותכן, אבל הדימוי העצמי עדיין שם ואתן ממשיכות לומר לעצמכן משפטים כגון “אני ביישנית” “אני לא מסוגלת…”

    רק כשתשני את השיח הפנימי בינך לבין עצמך, תשתנה מציאות.

    כיצד מצמצמים פערים?

      שני טיפים משמעותיים, שאם תתמידו, תשנו לעצמכן את החיים:

    1. אם יש לכן חזון, החזיקו אותו לנגד עיניכן כל הזמן

      שאו עיניים אליו ולכו בעקבותיו מבלי להיבהל מן הסלעים שיש להזיז בדרך. המכשול בתהליך הוא התירוצים שאנו מוכרות לעצמינו המונעים מאיתנו לצאת מאזור הנוחות, כגון “אבל אין לי אומץ”  “כשהילדים יגדלו” וכדומה.

    2. התבוננו במי שהייתן ובמי שאתן היום. ראו את השינוי שחל בתוככן.  זהו את הדעות הקדומות שיש לכן על עצמכן ונסחו את המקום החדש, מבלי להצטנע. כעת אמרו לעצמכן מול המראה מידי בוקר את מי שאתן היום. גם

    אם יש עוד דרך לעשות עד שתחושו שהגעתן, אמרו בלשון הווה.

    למשל: במקום לחזור ולשנן לעצמכן “אני טיפוס חרדתי”, אמרו “אני משילה מעצמי חרדות שאינן משרתות את צמיחתי”. כעבור מספר שבועות תרגישו שאתן יכולות להחליף את האמירה ל “אני אמיצה ויש לי האומץ ללכת אל הלא נודע”.

    זה עשוי להישמע לגמרי מוזר, אבל זה עוצמתי וזה עובד!

     למאמר המלא לחצו http://www.malkafeldshtein.co.il/?p=811

    מלכה פלדשטיין -מטפלת מינית והוליסטית ופיזיותרפיסטית

    מלכה פלדשטיין

    מטפלת מינית והוליסטית
    פיזיותרפיסטית


    טיפים ומאמרים נוספים:

    המדריך המלא לירידה במשקל!