פרוביוטיקה – תפקידה בבריאות האישה

בגופנו קיימים ” חיידקים טובים”  שתורמים לבריאותנו. הם נמצאים במעיים ובנרתיק ותועלתם הבריאותית מגוונת:

  • הם מספקים לנו ויטמינים מסוימים.
  • מחזקים את המערכת החיסונית.
  • תורמים למניעת דלקות בנרתיק (נשים הנוטלות גלולות למניעת הריון חשופות יותר לדלקות).
  • תורמים למניעה וטיפול בדלקות בדרכי השתן.
  • מטפלים בשלשולים ובזיהומי מערכת העיכול.
  • משפרים את בריאות ותפקוד המעי.

לאחרונה התחילו להתרבות עדויות לגבי עזרה של חיידקים אלה במקרים של אלרגיות ואפילו סרטן.

פרוביוטיקה הוא מושג מתייחס לתוספי תזונה או מזונות המכילים חיידקים ‘טובים’ הדומים לאלו המאכלסים באופן טבעי את המעיים.freeimage-3069397

גורמים שונים כגון תזונה לקויה, תרופות אנטיביוטיות וטיפולים רפואיים, מצבי לחץ וסטרס יכולים להפר את האיזון בין אוכלוסיות החיידקים השונים הנמצאים במעי. במצבים כאלה כדאי לקחת חיידקים פרוביוטיים שהעיקריים שבהם : אסידופילוס (Acidophilus), ביפידום, לונגום ובולגריקוס.

המקורות לפרוביוטיקה הם תוספי תזונה הנבדלים ביניהם בכמות החיידקים, סוג החיידקים ובאופן הנטילה של התוסף: כדור, כמוסה, או אבקה.

פרוביוטיקה נמצאת גם במזון. ניתן למצוא את החיידקים הפרוביוטיים במזונות מותססים: כרוב כבוש, יוגורט, קפיר, מיסו ומוצרי סויה מותססים אחרים.

כמו כן, תזונה עשירה בסיבים תזונתיים מסייעת להעשיר את אוכלוסיית החיידקים הפרוביוטיים בגופנו מכיוון שחיידקים אלה ניזונים מסיבים תזונתיים שלא מתעכלים בגופנו.

מומלץ לקחת תוסף פרוביוטיקה כאשר סובלים מזיהומים במערכת העיכול, מדלקות חוזרות ונשנות בדרכי השתן או בנרתיק, לאחר או בזמן תקופה של נטילת אנטיביוטיקה.

אם לוקחים תוסף פרוביוטיקה בזמן נטילת אנטיביוטיקה יש להקפיד לא לקחת אותם בסמיכות כדי שהחיידקים הטובים לא ייפגעו מנטילת האנטיביוטיקה.  כדאי לקחת תוסף פרוביוטיקה המכיל מספר סוגים של חיידקים ולא רק סוג אחד , כמו כן – ככל שמספר החיידקים גדול יותר – התוסף יעיל יותר.

ענת לקריץ - נטורופטית והרבליסטית

ענת לקריץ - נטורופטית והרבליסטית

נטורופטית והרבליסטית קלינית, טיפול בתזונה ובצמחי מרפא


    טיפים ומאמרים נוספים: