פסח: אילו מאכלים מומלצים וממה מומלץ להתרחק

What a crackerארוחת ליל הסדר מגיעה כל שנה ומזמנת לנו מפגש מהנה (אנו מקווים…) עם המשפחה וגם שלל מאכלים מסורתיים שאת רובם אנחנו לא פוגשים ביום רגיל. הבעיה היא שהשילוב בין המגוון הגדול לעיניים הגדולות שלנו יכול להפוך למתכון לכמה קילוגרמים מיותרים אחרי החג, או סתם לתחושת כבדות ביום שאחרי.

ממה מומלץ להתרחק ומהן האלטרנטיבות הבריאות?

הנה כמה דוגמאות:

מצות – אכילת כמות גדולה של מצות מקמח לבן גורמת לא רק לעלייה במשקל, בגלל הערך הקלורי הגבוה והערך התזונתי הנמוך, אלא גם לתופעות עוד פחות נעימות, כמו תחושת כבדות ועצירות. הפיתרון: להעדיף מצות מקמחים בריאים יותר, כמו: קמח כוסמין, קמח שיפון או קמח מחיטה מלאה ובכל מקרה, לא להגזים בכמויות.

מנות עיקריות עתירות שמן וביצים – החל מהקניידלך הידועים ועד לפשטידות מיוחדות לחג, מאכלי הפסח המסורתיים עשירים בכמויות גדולות למדי של שמן ובביצים שמהוות את הדבק בתבשילים השונים. אז כמובן שלא צריך לוותר לגמרי על מאכלים שאוהבים אבל בהחלט אפשר להחליף חלק מהם במנות טעימות לא פחות, כמו תבשילי ירקות או ירקות ממולאים, פשטידות קלילות יותר ועוד.

תפו”א מסביב לשעון – מי ששומר כשרות ובנוסף לא אוכל קטניות עלול למצוא את עצמו עם תוספת אחת ויחידה: תפוחי אדמה. אבל כידוע, גיוון באוכל חיוני לבריאות שלנו ולכן כדאי לנסות לשלב אופציות אחרות כמו ירקות שורש מבושלים, סלק או כרוב מאודה, בטטות, פטריות ושאר מטעמים.

מאכלים מטוגנים – עוד נושא כאוב בפסח הוא כמויות המאכלים המטוגנים, שכמו באים לפצות אותנו על היעדר הלחם בחיינו. הפתרון: להפחית עד כמה שאפשר ולהשתמש במחבתות שדורשות שימוש מועט מאוד בשמן, להימנע מטיגון בשמן עמוק ולהשתמש בשמנים בריאים, כמו שמן קוקוס או שמן זית.

מצות עם שוקולד – אחת ממנות החג האהובות על ילדים, אבל כידוע, ממרח השוקולד התעשייתי הוא לא בדיוק פסגת הבריאות. הפתרון: יש דרכים רבות להכין ממרח שוקולד ביתי שבו אתם יודעים בדיוק מה הכנסתם, אבל אפשר גם להחליף (לפחות לסירוגין) בממרחים בריאים כמו ממרח תמרים או חרובים.

עוגות וקינוחים קנויים – למרבה הצער, המתוקים האלה הרבה פחות בריאים מכל קינוח שתעשו בעצמכם והם מכילים כמויות של סוכר, ביצים, שומן מוקשה ושאר רכיבים שאתם לא ממש רוצים להכניס לגוף. הפתרון: לוותר, לאפות לבד או להחליף בקינוחים בריאים יותר כמו פירות יבשים, מרציפן ביתי או חלבה אורגנית.

נסכם ונאמר שלמרות שלא קל לאכול בריא בפסח, זה בהחלט אפשרי ואת רוב המנות הבריאות ביום יום אפשר לשדרג ולשלב בארוחות החג. כל מה שצריך זה מתכונים טובים וקצת רצון – והכי חשוב, שמחת חג!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: