מתי הנחירות הופכות לבעיה בריאותית וטיפים פשוטים להפחתת הנחירות

couple sleeping

freedigitalphotos.net | By photostock

נחירות הן תופעה מטרידה. מטרידה עבור בן/בת הזוג, שהרבה פעמים מתקשים לישון בגלל הרעש, אך צריכה להטריד גם את הנוחר עצמו. מיליוני אנשים בעולם נוחרים. לרוב הבעיה מתחילה בגיל העמידה, ומחריפה כשמזדקנים, אך יש גם נוחרים בגילאים צעירים יותר ואפילו ילדים.

הנחירות כשלעצמן אינן מסוכנות, אך הן עלולות לגרום להפרעות בשינה, עד כדי דום נשימה בשינה, שמהווה סכנה בריאותית. מחקרים גילו שהסובלים מדום נשימה בשינה נוטים לסבול גם מירידה קוגניטיבית 10 שנים לפני אלה שלא סובלים מדום נשימה בשינה.
הנחירות יכולות לגרום גם להפרעות בשינה, שמובילות ליתר לחץ דם, ירידה בקצב הלב, שבץ מוחי, עצבנות, דכאון, עייפות וחוסר ריכוז.

הפתרונות שמציעה הרפואה כוללים מדבקות מיוחדות, מסכת חמצן וכמובן ניתוח של האף או החיך העליון.
לפני שמתחילים עם אלה, או אפילו במקביל, כדאי לנסות גם כמה פתרונות טבעיים ופשוטים:

1. לישון על הצד – זהו פתרון פשוט שעוזר בהרבה מהמקרים. למי שמתהפך לגב מתוך שינה – אפשר לתפור כיס קטן בגב החולצה ולהכניס בו כדור פינג פונג, שימנע שינה על הגב.

2. הגבהת הראש על ידי כרית אורתופדית גם היא יכולה לסייע ומקלה על קשיי נשימה.

3. ירידה במשקל – עודף משקל לבדו יכול להיות גורם לנחירות. ירידה במשקל בדרך כלל משפרת את הנחירות ואת איכות השינה.

4. תרגילים מיוחדים – בכתבה שפורסמה ב-וואלה! מוצגים 4 תרגילים פשוטים, שכל אחד יכול לעשות בבית בכמה דקות ביום, אשר הוכחו כמפחיתים את שיעור הנחירות.

5. “שעון נחירות” – מדובר במכשיר קטן, הנראה כמו שעון יד, שאותו עונדים על היד בזמן השינה. המכשיר מצוייד בחיישנים רגישים, שכאשר הם קולטים נחירות הם שולחים פולסים קטנים, שגורמים לנוחר לשנות תנוחה ובכך מפסיקים, או לפחות מפחיתים, את הנחירות. (לפרטים נוספים לחצו כאן)

שווה לנסות, זה יכול לתרום לאיכות החיים שלכם ושל בני ובנות זוגכם באופן משמעותי!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: