מהם המאכלים התורמים לחיזוק המוח?

mechanics of human mindהחל מגיל מסויים, כמעט כולם סובלים מירידה מסויימת בזכרון. מסתבר שכשם שאנו אוכלים מאכלים מסויימים לטיפול ומניעה למשל ביתר לחץ דם, מחלות לב ואפילו סרטן, כך גם ניתן לשפר את תפקוד המוח באמצעות תזונה נכונה.
הדגש הוא על מזונות המסייעים לייצר אנרגיה לחיזוק המוח. הנה העיקריים שבהם:

סוכר – הסוכר מספק למוחנו את האנרגיה הנדרשת להפעלתו. את המקור של הסוכר מומלץ לקבל מפירות, ירקות, פחמימות מורכבות וקטניות. סוכרים פשוטים או מזונות ומשקאות ממותקים גורמים לעייפות ולירידה בריכוז.

ויטמינים A, C ו E – ויטמין A ניתן לקבל מאכילת ירקות ופירות כתומים, ויטמין E קיים באגוזים, שקדים, שמן זית ואבוקדו וויטמין C בגויאבה, פלפל אדום, קיווי וכו’.

אבץ וברזל – מחסור באבץ וברזל עלול לגרום לחוסר ריכוז.

פירות יער – מסייעים לזרימת דם תקינה ולהובלת חמצן טובה ומכילים נוגדי חמצון עוצמתיים. משפרים זיכרון, מיומנויות מוטוריות ויכולות למידה.

קוקוס – הקוקוס עשיר בסידן, ברזל וויטמינים התורמים לחיזוק תפקוד המוח. 

נוגדי חמצון – ירקות המכילים נוגדי חימצון כגון תרד, ברוקולי, חסה וכו’ – נחשבים כמחזקים את המוח.

מה עוד יסייע לשמירה על המוח?

באופן כללי, חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת וטבעית, המכילה שומנים טבעיים מהצומח, שפע של פירות וירקות מכל הסוגים, קטניות ודגנים מלאים, אגוזים וגרעינים. כמו כן, הקפידו על שגרת על פעילות גופנית, כדי לשמור על עירנות וזרימת דם טובה למוח. שימו לב גם לשנת הלילה שלכם: שינה טובה חשובה לשמירה על הזכרון ובכלל על הבריאות.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: