מה הקשר בין התזונה שלנו למצב הרוח ואיך למנוע חרדות ודכאון?

freedigitalphotos.net | By radnatt

freedigitalphotos.net | By radnatt

כולנו חוות ימים של מצב רוח רע ומדוכדך.
אם התגובה שלך היא להתנחם במאפה או חטיף (בורקסים, עוגיות, קרואסונים, צ’יפס או חטיפים אחרים), את עלולה להחריף את המצב.

אמנם בטווח המיידי, אכילה של סוכר ופחמימות מעלה את רמות הסרוטונין, שמשפר את מצב הרוח, אך מחקר חדש מראה כי יש קשר בין אכילה של שומן טראנס לבין ירידה בויסות הרגשות שלנו.

זה לא מאוד מפתיע. כבר ידועה היטב ההשפעה של שומן הטראנס על הבריאות הגופנית שלנו, ומכיוון שמצב הגוף ומצב הרוח קשורים זה בזה, לא מפתיע שגם מצב הרוח וההתנהגות שלנו מושפעים.

יתכן והקשר טמון באוכלוסיית חיידקי המעיים שלנו.
בשנים האחרונות מוצאים יותר ויותר השפעות של חיידקי המעיים שלנו על ההתנהגות שלנו ועל מצב הרוח.
למעשה, מחקר אחר מצא שאכילת מזונות מותססים, שמכילים חיידקים פרוביוטיים, יכולה לסייע בהפחתת חרדה חברתית.

אילו מזונות כדאי לאכול על מנת לתמוך בחיידקי המעיים?

מזונות מותססים: ירקות כבושים ביתיים, זיתים, צלפים, יוגורט ביו, מוצרי סויה מותססים, מחמצת שאור ועוד.
תהליך התסיסה יוצר שרשראות סוכר ארוכות שמשמשות מזון לחיידקי המעיים, ובתהליך גם מתפתחת אוכלוסיה של חיידקים במזון.
זאת הסיבה שהמזונות האלה כל כך בריאים לנו.
שימי לב שמסובר בהחמצה ביתית. תהליך ההחמצה התעשייתי לא משאיר הרבה חיים בירקות.

סיבים תזונתיים: נמצאים בכל הירקות, הפירות, הדגנים המלאים, הקטניות והאגוזים.

תזונה בריאה ומאוזנת באופן טבעי מכילה הרבה סיבים. הדגנים המלאים גם מכילים ויטמינים מקבוצת B, שמייצבים ומחזקים את מערכת העצבים ולכן תורמים גם לשיפור מצב הרוח.

לסיכום, התזונה שלנו משפיעה על מצב הרוח בכל מיני אופנים. גם דרך חיידקי המעיים, אך גם דרך בריאות מערכת העצבים, איזון הורמונלי ופעילות תקינה של הגוף. כמו שנאמר – “נפש בריאה בגוף בריא”.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: