מאכלי נחמה בריאים ומתכון טעים

  • תגובות
  • מי מאיתנו לא מרגישה מידי פעם חשק למאכלים מנחמים וטעימים שיעשו טוב לא רק לגוף אלא גם לנשמה? אם פעם היה קשה למצוא גרסאות בריאות למאכלים כאלה, היום מאכלי נחמה הם ממש לא מילה נרדפת לג’אנק פוד וגרסאות מזינות ובריאות שלהם מככבות ברשת ובספרי המתכונים. הנה שלוש אפשרויות טעימות, מנחמות ובריאות שיחממו את לבכם בחורף הבא:

    חגיגי ללא טיגון: לביבות אפויות 

    freedigitalphotos.net | By Aleksa D

    freedigitalphotos.net | By Aleksa D

    הן מעודדות אותנו בחנוכה, אבל רבים מאיתנו מתנחמים בהן לאורך כל השנה. לביבות מטוגנות היו מאז ומתמיד מאכל נחמה מסורתי, אך גם עתיר שמן ומתאפיין בכל החסרונות של טיגון. למרות כל זאת, אפשר להפוך את מאכל הנחמה הזה לבריא למדי גם בלי לוותר על הטעם – פשוט צריך לחפש מתכוני לביבות  שמותאמים במיוחד לאפייה ולא מתפשרים על האיכות הקולינרית. כאן יש לציין שלא כל מתכון שמתאים לטיגון ייתן תוצאה טובה באפייה, לכן חשוב כל כך ללכת על מתכונים ייעודיים לאפייה ולא לעשות “ניסויים” במתכונים שנועדו ספציפית לטיגון (אלא אם כן אתם חובבי ניסוי וטעייה באוכל).

    במתיקות מעודנת: קינוחי פירות

    קינוחים הם אחד ממאכלי הנחמה האולטימטיביים, ורובם הגדול לא ממש מוסיפים לנו בריאות. אך אם בכל זאת מתחשק לכם להתעודד בקינוח שיכול להיות גם מנחם, גם עשיר בויטמינים וגם נטול רגשות אשמה, זה הזמן להתמחות בקינוחי פירות. המגוון כאן הוא עצום, בלא מעט מקרים תוספת הסוכר היא קטנה יחסית (או לא נדרשת כלל) ואם אתם לא סובלים מסוכרת או רמות סוכר גבוהות, אין ספק שמנות כמו סלט פירות עשיר, אגסים ביין, מרק פירות, סורבה או לפתן יכולות להוות מאכל נחמה עם ערך מוסף.  

    בריא וחמים: קדרת ירקות עשירה

    עבור רבים מאכלי קדירה הם דוגמא למאכל מנחם ומחמם, אך בחלק גדול מהמקרים הקדרות הללו מכילות לא מעט שומנים מן החי, שהופכים אותן להרבה פחות בריאות. הבשורה הטובה היא שיש לא מעט מאכלי קדירה מנחמים למדי שמבוססים על ירקות וקטניות, בדרך כלל קל מאוד להכין אותם והם עשירים בערכים תזונתיים כמו נוגדי חימצון, חלבונים וסיבים תזונתיים.

    הנה מתכון לקדירת עדשים וירקות פשוטה וטעימה: 

    מצרכים:

    • בצל חתוך
    • כפית שום כתוש
    • 2 גזרים
    • בטטה גדולה
    • כף גדושה עדשים כתומות
    • כף טחינה
    • כף סילאן
    • כפית פפריקה
    • פלפל שחור גרוס
    • כפית מלח

    אופן ההכנה:

    1. לטגן את הבצל עד הזהבה, לחתוך את הירקות לקוביות קטנות, להוסיף את הגזר לבצל לטיגון של שתי דקות ובנוסף את הבטטה לטגן כדקה.

    2. להוסיף עדשים תבלינים, טחינה וסילאן, לכסות במים בערך 2.5 כוסות מים ולבשל כ 20 דקות או עד שכל הירקות רכים לא רכים מאוד, אולי יהיה צורך במעט יותר נוזלים.

     מקור המתכון

    מערכת האתר

    מערכת האתר

    "מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
    עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


    טיפים ומאמרים נוספים: