למה את מנשנשת בלילה וטיפים שיעזרו לך להימנע מזה

freedigitalphotos.net | By photostock

freedigitalphotos.net | By photostock

ארוחת הערב הסתיימה כבר מזמן, ואת מוצאת את עצמך חושבת על אוכל שוב. לא באמת רעבה, אבל… בעצם אולי כן…

אכילה בלילה מפריעה למנוחה, הנחוצה למערכת העיכול לשם ניקוי והתחדשות, וכן מפריעה לעיכול התקין של ארוחת הערב. התוצאה היא שינה פחות טובה, נפיחות, כאבי בטן ואפילו השמנה.

הנה כמה סיבות נפוצות שגורמות לך לרצות לנשנש בלילה:

הרגל – את רגילה לנשנש משהו מאוחר בערב. אולי משהו קטן לכרסם מול הטלויזיה, אולי איזה נשנוש מתוק כשאת קוראת. המודעות לכך שזהו הרגל ולא צורך אמיתי תעזור לך לשבור את ההרגל המיותר הזה.

פרסומות – המפרסמים עושים הכול כדי שנקנה ונאכל עוד ועוד. הם לא ישימו פרסומת של שוקולד מפתה בשעה שבע בערב, אלא דווקא בשעות הלילה, כשהקרקע מוכנה ואת פנויה וזמינה להושיט את היד לחפיסה…

חסרים תזונתיים – חסרים תזונתיים יגרמו לך לרצות לאכול מזונות מסויימים. כך, למשל, חוסר במגנזיום יגרום לך לחשק לשוקולד, כי הקקאו עשיר במגנזיום. הגוף שלך לא לוקח בחשבון את הכמויות הגדולות של הסוכר שתקבלי ביחד עם המגנזיום… חוסר בסידן עלול לגרום לחשק למעדן חלב או לגלידה.

הקפידי לאכול ארוחות מאוזנות עם שפע של פירות וירקות, שיספקו לך את כל רכיבי התזונה שאת צריכה.

נפילת סוכר – אם אכלת ארוחת ערב גדולה מדי, או עמוסה מדי בפחמימות ריקות, תחושי בנפילת סוכר כשעה-שעתיים לאחריה, ותרגישי חשק עז למתוק. פיצה, פסטה, טוסטים, בורקס – אלה ארוחות ערב עשירות מדי בפחמימות. אפשר לאכול ארוחה כזאת מדי פעם, אבל לאזן אותה עם סלט גדול וגם לשים לב לא להגזים בכמויות.

מתח – האוכל מרגיע ומנחם. הרבה פעמים אנחנו אוכלות כדי להעסיק את הלסת, כדי להרגיע את אי הנוחות בבטן, בלי לשים לב שאלה לא קרקורי רעב, אלא חוסר שקט שמקורו במתחים.

צאי להליכה נעימה ורגועה בחוץ, שתי חליטת תה צמחים, תרגלי נשימות, יוגה או פילאטיס וכבי את הטלויזיה. רוב הסיכויים שהחשק לנשנש יחלוף מעצמו.

לסיכום – מודעות היא הצעד הראשון בדרך להרגלי אכילה בריאים ובכלל לשמירה על הבריאות שלך.
שימי לב מתי את אוכלת ולמה ונסי ללמוד מכך ולרכוש הרגלים חדשים.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

המדריך המלא לירידה במשקל!