כמה באמת תורמת הפעילות הגופנית להרזיה ולשנוי פרופורציות הגוף?

  • תגובות
  • יש רק שתי דרכים לשנות את פרופורציות הגוף, ללא ניתוחים פלסטיים או שאיבות שומן. דרך אחת היא להוריד את אחוזי השומן בגוף והשנייה היא לחזק את שרירי השלד ולהוסיף חיטובים ב”מקומות הנכונים”.

    את היתרונות הרבים של הפעילות הגופנית לבריאות ולהרגשה הטובה רובנו מכירים, אך בנושא חשיבותה לתמיכה בהרזיה, יש הרבה דיסאינפורמציה ודעות מוטעות.

    לא נדיר לשמוע אמירות כמו: “הצג במכשיר הראה לי כמה קלוריות שרפתי, זה ממש מעט”, “זה לא משתלם/ לא שווה את המאמץ” וכל הלאה.

    האמת שונה לחלוטין. לפעילות הגופנית השפעה עצומה, הרבה מעבר למה שנהוג לחשוב, בהקשר של הגברת חילוף החומרים. 

    marin/ FreeDigitalPhotos.net

    פעילות גופנית שמשלבת אימון אירובי ואימון התנגדות, משנה לחלוטין את כמות האנרגיה (הקלוריות) שהגוף שורף ולכן אפקטיבית כל כך לשרפת שומנים והורדת אחוזי השומן.

    נהוג לחלק את חילוף החומרים לזה הקבוע, כלומר לסך האנרגיה שנדרשת לגוף על מנת לקיים את תהליכי החיים הבסיסיים ולחילוף החומרים המשתנה שמייצג את הפעילות הגופנית היזומה.

    האימון האירובי וגם אימון ההתנגדות (בניגוד לדעה הרווחת), מוסיפים לחילוף החומרים הנוסף קלוריות רבות. למעשה, פי כמה וכמה מעבר למה שמראים שעוני מדידת הקלוריות  שעל צגי המכשירים. תהליך זה מתרחש מכיוון שהגוף ממשיך “לעבוד בטורים גבוהים” לפחות 24 שעות נוספות אחרי האימון.

    משתנה נוסף שמתגבר בעקבות אימוני ההתנגדות, הוא חילוף החומרים במנוחה. כלומר הגוף שורף יותר קלוריות באופן קבוע, כל היממה, כולל בשינה, כתוצאה מחיזוק מסת השריר. גם גורם זה, לרוב אינו מקבל את הכבוד הראוי לו, במובן התרומה האמיתית שלו לתוספת שריפת הקלוריות.

    כדאי להדגיש שאין כאן ניפוח שרירים או סכנה לקבל את המראה השרירי/הגברי, אלא שבעבודה נכונה גורמים למיצוק וחיזוק של מסת שריר ששורפת בתורה את השומן.

    קילו שריר קטן פי 5 בנפחו מקילו שומן, כך שגם אם אין שינוי מידי במשקל, ההיקפים של הגוף מצטמצמים ואחוזי השומן יורדים פלאים. כששאלה מגיעים לרמות הנכונות, מתגלה הגוף החטוב במלא הדרו. 

    ניר הדס - מאמן כושר ומומחה להרזיה

    ניר הדס - מאמן כושר ומומחה להרזיה

    עוסק בהדרכת כושר ובריאות מעל 30 שנה. מאמן אישי ומנחה קבוצות להרזיה ושיפור דימוי הגוף. מקים האתר ודף הפייסבוק - "טוב לי בגופי - פתרונות לאורח חיים בריא" ומחבר הספר "התרופה המודרנית" שעיקרו לאפשר לכל אדם  פעילות גופנית אפקטיבית, בכל תנאי.


    טיפים ומאמרים נוספים: