מהם הערכים התזונתיים של הפירות היבשים וגם – מתכון לעוגה לחג

freedigitalphotos.net / By Grant Cochrane

freedigitalphotos.net / By Grant Cochrane

ט”ו בשבט הגיע וזה חג לאילנות אך גם לחובבי הפירות היבשים. מי שאיננה צורכת פירות מהסוג הזה בשגרה אלא רק לרגל החג, בוודאי לא מכירה אותם כראוי ולכן זו בדיוק ההזדמנות לערוך עמם היכרות רשמית ולהתוודע לכמה מיתרונותיהם:

שזיפים מיובשים – בתוך השזיפים המיובשים ניתן למצוא רכיב אשר מזרז את פעילות המעיים ואת מערכת העיכול. לכן, שזיפים מיובשים מומלצים למבוגרים ואף לתינוקות הסובלים מבעיית עצירות. ניתן להשרות שלושה שזיפים בכוס מים למשך לילה ולשתות את המים בבוקר.

משמשים מיובשים – משמשים שעברו תהליך של ייבוש עשירים באשלגן וברזל. גם הם יעילים מאוד במקרה של עצירות אצל מבוגרים ותינוקות. כמו כן, משמשים מיובשים מכילים נוגדי חמצון ולכן יכולים לסייע במניעת מחלות הסרטן ומחלות לב שונות.

תאנים – את התאנים ניתן לצרוך בתור חטיף, שכן הן תורמות לתחושת שובע בגוף, כמו כן, התאנים עשירות מאוד בסידן ויכולות לסייע במניעת תופעת יתר לחץ דם. התאנים עוזרות לצמיחת שיער חדש ומחזקות את שורשי השיער.

צימוקים – את הצימוקים ניתן לצרוך בתור ממתק שכן מדובר בסוכר אשר זמין לגוף וכתוצאה מכך מסייע לתחושת שובע, כמו כן, הם מכילים מינרלים אשר נחשבים כחיוניים למניעת אוסטיאופורוזיס וריכוז גבוה יחסית של אשלגן וויטמין B6 אשר מונעים יתר לחץ דם ויכולים אף להקטין את הסיכוי לחלות במחלות לב .

פירות יבשים, לא מה שחשבתן!

לפירות יבשים ככלל ישנם יתרונות רבים עבור גופנו, החל מיכולתם למנוע אנמיה בזכות ריכוז גבוה של ברזל, עד היכולת לחזק את המערכת החיסונית היות וחלקם מכילים בתוכם ויטמין C ועד היכולת לחזק את העצמות ולמנוע כאמור, אוסטיאופורוזיס בזכות הסידן שהם מכילים בתוכם.

לסיכום, לפירות היבשים ישנם יתרונות רבים אך כמו כל פרי אחר, יש לצרוך אותם בצורה מבוקרת מבלי “להשתולל”. את הפירות היבשים יש לשטוף היטב במים חמימים לפני השימוש ומומלץ לחולי אסטמה ואלרגיות לרכוש פירות יבשים מהסוג האורגני, אשר לא נטבל בחומרים משמרים אשר יכולים לעורר רגישות.

מתכון עוגת פירות יבשים קלויה

מצרכים לתבנית אינגליש קייק אחת:

  • 3 ביצים.
  • 1/2 כוס סוכר חום.
  • 1/2 כוס קמח מלא.
  • כפית תמצית וניל.
  • 300 גרם תערובת אגוזים (שקדים, אגוז לוז, פקאן ואגוז ברזיל).
  • 300 גרם תערובת פירות יבשים קצוצים (תאנים, משמש, שזיף, פפאיה, דובדבן).

אופן ההכנה:

  1. בקערה לטרוף את הביצים ,הסוכר והווניל. להוסיף את הקמח ולערבב היטב שלא יהיו גושי קמח. להוסיף את האגוזים והפירות ולדאוג שיהיו מצופים בבלילה.
  2. להניח בתבנית אינגליש קייק ולאפות בתנור שחומם מראש ל- 120 מעלות לשעה-שעה וחצי – עד שהעוגה שחומה ויציבה למגע.
  3. לאחר שהעוגה מתקררת, לחלץ ולפרוס את העוגה דק דק. ניתן לשמר בקופסה סגורה לאורך זמן.

בתאבון וט”ו בשבט שמח!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: