טיפים מעשיים להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה

מי מאיתנו לא חווה מצבי לחץ ו\או חרדה בחייו? אין ספק כי מצבי לחץ וחרדה הופכים יותר ויותר לחלק אינטגרלי ובלתי נפרד מאורח החיים המודרני. 
התחרותיות, ההשגיות, החומרנות, קצב ההתפתחות הטכנולוגי המואץ, השאיפה להשגים חומריים ושינוי במבנה התעסוקתי, מבנים משפחתיים חדשים שנוצרים עם השנים ושאר גורמים מוצאים לעיתים את האדם בעידן המודרני לא מוכן או ככזה אשר אינו יכול לעמוד בנטל ובמעמסה הרגשיים.
ישנם אנשים אשר חשופים יותר למצבי לחץ וחרדה וכאלו אשר אורח החיים שלהם מאפשר רווחה רגשית גדולה יותר ולכן גם מוצאים עצמם פחות במצבים מעין אלו.מקור התמונה:
David Castillo Dominici
כאן תוכלו לקרוא חמישה טיפים יעילים להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה:
1. הכרה במצב – עצם ההכרה בעובדה שאנחנו נמצאים בעיצומו של מצב מלחיץ או גורם חרדה מקל על עצם הידיעה שהתגובות שלנו למצב, תגובות חריגות, הינן חלק נורמלי וברור להתמודדות עם המשבר.
2. החצנת רגשות – שיתוף רגשי עם הקרובים לנו ופירוט הנסיבות הגורמות למצב הלחץ והחרדה הינו שלב חשוב בניהול המשבר. בני משפחה קרובים, חברים או כל אחד אשר אנו רואים בו חלק ממעגל התמיכה שלנו. החצנת הרגשות ודיבור על המשבר עוזר לפרוק את המתח וכן לקבלת פרופורציות אחרות ותובנות שלנו, כמושקעים רגשית בתהליך, לא היינו יכולים להגיע אליהן לבד.
3. המנעות והתרחקות – השתדלו להרחיק מעצמכם את גורמי הלחץ והחרדה. עצם פעולת ההרחקה עשויה להיות פיסית או מנטלית.
4. הרפו את עצמכם – ישנן טכניקות הרפיה רבות אשר עשויות להקל על מצבי לחץ וחרדה. לימדו את עצמכם ואלו שיטות מסייעות בידיכם להשגת הרפייה ותחושת שליטה במצב. סוגי הרפיות עשויים להיות תרגילי נשימה, מדיטציה, ספורט (!!), דמיון מודרך ועוד.
5. היו בחברת אנשים ובפעילות – המחשבות הטורדניות “מתקיפות” אותנו בעיקר כאשר אנו לבד או נמצאים במצב של חוסר מעש, כאשר המיקוד שלנו עובר למצב המשברי בו אנחנו נמצאים. העסיקו את עצמכם וצרו הסחות דעת פוריות ואפקטיביות למצב הלחץ.

ישנן טכניקות רבות להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה, חשוב לזכור כי על כל אחד הן משפיעות באופן שונה.  ייתכן ומה שמרגיע אחרים לא ירגיע אותך ולהפך.

סוף שבוע נעים

אורי שקד - פסיכותרפיסט הוליסטי

אורי שקד - פסיכותרפיסט הוליסטי

פסיכותרפיסט הוליסטי, טיפולים קצרי מועד.


טיפים ומאמרים נוספים:

המדריך המלא לירידה במשקל!