טיפים מעשיים להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה – המשך

ביום חמישי פרסמתי חמישה טיפים להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה. כאן תוכלו לקרוא עוד חמישה טיפים נוספים שכדאי לנסות:

  1. שינה, שינה ,שינה – שינה בריאה הינה מפתח חיוני להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה. בעבר ממוצע שעות השינה היה כתשע שעות במשך היממה. כיום הממוצע עומד על שש עד שמונה שעות. לשינה בריאה תרומה מכרעת ליכולתה של הנפש והגוף להתמודדות עם מצבי משבר, לחץ וחרדה וליצירת איזון. אל תזניחו את נושא השינה.
  2. תיבכו, מותר לכם – אין צורך בלהתבייש לבכות. הבכי הוא אמצעי שחרור רב עצמה אשר נותן דרור לרגשות ולתחושות העמוקות ביותר ומביא להקלה. אל תתפסו את הבכי כסימן לחולשה אלא כאמצעי להקלה על המצב ושחרור רגשי לגיטימי.
  3. צאו לשמש – אורח החיים המודרני כופה על האדם ישיבה ממושכת ושהייה מרוכזת לאורך היממה בתוך בניינים. שהייה ממושכת בתאורה מופחתת ולא טבעית הינה גורם מאיץ לתהליכי דכאון ולחץ. חישפו את עצמכם לאור בהיר וחזק, לאור שמש, זה עוזר.
  4. פעילות גופנית – היפכו את הפעילות הגופנית לחלק בלתי נפרד מאורח החיים שלכם- ביום יום ובמיוחד במצבי משבר,לחץ וחרדה. הפעילות משחררת הורמונים הגורמים לתחושת התעלות ורווחה. הליכה מאומצת במשך כחצי שעה כשלוש פעמים בשבוע הוכחה מחקרית כתורמת להפגת דכאון. אז תתחילו ללכת.
  5. תזונה – כל אדם מגיב אחרת מבחינת דפוסי האכילה שלו למצבי לחץ ומשבר. ישנם כאלו אשר מגבירים את צריכת המזון שלהם כמקור מפלט וצורכים מזונות עתירי אנרגיה ופחמימות וישנם כאלו אשר נמנעים מאכילה. השתדלו לשמור על תזונה מאוזנת ולברור את המזונות שלכם. מוצרים עתירי סוכרים ופחמימות אולי מסבים נחמה לזמן קצר אך הנזקים לטווח הארוך שהם יוצרים פחותים מהנחמה שהם מעניקים.
אורי שקד - פסיכותרפיסט הוליסטי

אורי שקד - פסיכותרפיסט הוליסטי

פסיכותרפיסט הוליסטי, טיפולים קצרי מועד.


טיפים ומאמרים נוספים: