6 טיפים לבישול בריא עם שמן

freedigitalphotos.net | By Toa55

freedigitalphotos.net | By Toa55

במשך שנים לימדו אותנו שכדי לשמור על משקל תקין צריך להפחית עד כמה שאפשר את כמויות השומן שאנחנו אוכלים. היום יודעים שזה מאוד לא מדוייק, ושאם אוכלים את השמנים הנכונים, זה דווקא תורם לשובע לאורך זמן, חשוב לבריאות הגוף ואפילו יכול לעזור לירידה במשקל. הבעיה היא שרוב השמן שאנחנו רגילים להשתמש בו מאוד לא בריא, ושיטות בישול לא נכונות הורסות אותו עוד יותר. אז נכון שחלק גדול מהמאכלים מכילים שמן בצורה כזאת או אחרת, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על המאכלים שאוהבים. כל מה שצריך לעשות הוא להתאים את המתכונים ואת שיטת הבישול וכך לקבל חלופה בריאה לאותו מאכל.

להלן מספר טיפים לשימוש בריא יותר בשמן:

  1. עדיף להוסיף את השמן לאחר הבישול, כך הוא לא מתחמם ולא מתחמצן, ושומר על הערכים הבריאים שבו. זה מתאים לתבשילים כמו אורז, פסטה, רטבים שונים, ירקות מאודים, כל מה שאפשר לבשל עם מעט מאוד שמן ולהוסיף אחר כך, אם חסר.
  2. במתכונים בהם יש צורך להשתמש בשמן לבישול או אפיה, אף פעם אל תוסיפו “לפי הרגש”, השתמשו בתרסיס שמן שמוציא כמויות מדודות יותר או השתמשו במברשת (לדוגמא לשימון תבנית לפני האפייה), כך תבטיחו שכמות השמן תהיה מינימלית.
  3. בדקו האם ניתן להחליף את השמן במתכון בנוזלים אחרים כגון מיץ לימון, מים או רטבים נטולי שומן. באפייה למשל מקובל להשתמש ברסק או מיץ תפוחי עץ כתחליף לכמות השמן.
  4. לשנות את שיטת הבישול – מתכונים רבים אפשר לבשל, לאדות, לאפות ולצלות במקום לטגן וכך גם מפחיתים את כמות השמן וגם מרוויחים את ערכם התזונתי של המרכיבים הנשמרים.
  5. אם בכל זאת רוצים לטגן או להקפיץ מומלץ להשתמש במחבת טפלון או ווק איכותיים המאפשרים להימנע כמעט לחלוטין משמן.  אפשר להשתמש במעט מים או בציר מרק כתחליף לשמן. גם שמן קוקוס הוא בחירה בריאה הרבה יותר, משום שהוא אינו נשרף בטיגון ושומר על האיכויות הבריאותיות שלו.
  6. להחליף את שמן הקנולה בשמן זית איכותי – לשמן הזית טעם ייחודי שאמנם איננו מתאים לכל מתכון אבל במקרים בהם ניתן להחליף את סוג השמן מומלץ להעדיף את שמן הזית לו יתרונות בריאותיים – קראו על כך בהרחבה כאן.

 לסיכום, ניתן להפחית את השימוש בשמן מבלי לפגוע בטעמם ובמגוון של המאכלים וכך להפחית את הכולסטרול ולהגן על העורקים והלב.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: