חמוציות: פרי קטן עם יתרונות רבים

  • תגובות
  • חמוציות (קרנברי) הן פרי יער שמקורו בצפון אמריקה. הן נחשבות לפרי בעל סגולות מרפא שהשתמשו בו רבות ברפואה העממית. החמוציות עשירות בפיטוכימיכלים שהם רכיבים נוגדי חמצון הנותנים לפרי את צבעו.

    By James Barker freedigitalphotos.net |

    By James Barker freedigitalphotos.net |

    לחמוציות השפעות בריאותיות מועילות רבות בעיקר לנשים:

    • הן מטפלות בדלקות בדרכי השתן. מחקרים מצאו שלמיץ חמוציות יש יכולת להפחית הישנות והתפתחות של דלקות דרכי שתן, והוא אף מאפשר הפחתה בשימוש באנטיביוטיקה בקרב נשים שצרכו אותה בגלל טיפול בדלקות הללו. החמוציות עזרו גם בטיפול בדלקות וגם כטיפול מונע כדי להפחית את שכיחותן אצל נשים הסובלות מכך באופן קבוע.
    •  הן תורמות לבריאות הלב. נוגדי החמצון הנמצאים בחמוציות מגינים על גופנו מהשפעות חימצוניות רבות שאנחנו חשופים להן – נזקי עישון, זיהום אוויר, מזון שמכיל חומרים מחמצנים, השפעת קרינת שמש ועוד. אחד היתרונות העיקריים שלהם הוא שהם מקטינים את הסיכון ללקות במחלות לב על ידי כך שהם מקטינים את חמצון הכולסטרול ה’רע’ וכן את הפגיעה בתאים שמצפים את כלי הדם מבפנים.
    • הן משפיעות על דלקות בקיבה ועל כיבי קיבה. הרכיבים הייחודיים המצויים בחמוציות משפיעים על החיידק הליקובקטר פילורי הנמצא בקיבה ובכך מפחיתות את הסיכון להיווצרות דלקות וכיבים.

    פעילות הפיטוכימיקלים הנמצאים בחמוציות אינה נפגעת בתהליכי בישול והקפאה כך שניתן ליהנות מיתרונותיהם גם כאשר צורכים את החמוציות קפואות, מבושלות או מיובשות ( רצוי ללא תוספת סוכר). ניתן לצרוך אותם כמיץ – אך יש לשים לב לערך הקלורי ולכמות הסוכר הנמצאת במיצי החמוציות השונים. ניתן לצרוך אותם גם בכמוסות המכילות מיצוי מרוכז של החמוציות.

    ועם הפוסט המעניין הזה של ענת עושה לכם חשק לחמוציות, אז הנה מתכון טעים ובריא:

    סלט קוסקוס עם חמוציות

    מצרכים:

    •  חבילה של קוסקוס מלא
    •  חצי כוס חמוציות שלמות ללא סוכר
    • חבילת פטרוזיליה
    • חופן עלי נענע
    • 6 גבעולי בצל ירוק
    • מלח
    • פלפל שחור
    • מיץ מלימון אחד
    • רבע כוס שמן זית

    אופן ההכנה:

    1. מכינים את הקוסקוס לפי ההוראות על השקית
    2. קוצצים את הפטרוזיליה, את הנענע ואת הבצל ירוק ומוסיפים לקוסקוס
    3. מוסיפים את החמוציות, את מיץ הלימון ואת השמן זית.
    4. מטבלים במלח ופלפל לפי הטעם.

    בתאבון! ולבריאות!

    ענת לקריץ - נטורופטית והרבליסטית

    ענת לקריץ - נטורופטית והרבליסטית

    נטורופטית והרבליסטית קלינית, טיפול בתזונה ובצמחי מרפא


      טיפים ומאמרים נוספים: