זהירות – ישיבה ארוכה עלולה לגרום לסוכרת

  • העבודה עם המחשב גורמת לרבים מאיתנו לשבת שעות ארוכות כמעט מבלי לקום. ישיבה ממושכת לאורך זמן, משפיעה על הגוף שלנו בכל ההיבטים מתפקוד המוח, דרך חילוף החומרים ועד לצפיפות העצם.  

    אל ההשפעות השליליות של ישיבה ממושכת, מצטרפת כעת גם סכנה כפולה לחלות במחלת הסוכרת.  בכתבה שפורסמה ב”וואלה בריאות” תוארו סדרה של מחקרים שנערכו לאחרונה בקרב כ 800,000 משתתפים, נבדק הקשר שבין אורח חיים יושבני לבין מחלת הסוכרת, מחלות לב ותמותה מוקדמת.  התוצאות היו מדהימות ומדאיגות, נרשמה עלייה של 49% בסיכון למחלות בקרב מי שיושב שעות רבות.

    אמנם עבור רבים מאיתנו 9 שעות עבודה הן בלתי נמנעות, אבל על מנת לצמצם את הנזקים של ישיבה ממושכת כדאי ליצר במהלך היום כמה שיותר הזדמנויות לקום מהכיסא ולחלץ עצמות.

    www.freedigitalphotos.net | By Ambro

    www.freedigitalphotos.net | By Ambro

     

     8 טיפים לצמצום משך זמן הישיבה בעבודה:

    1. לבצע מספר תרגילי מתיחות קצרים
    2. “להתנדב” ללכת לקחת מסמכים במקום שיביאו אליכם.
    3. לעלות במדרגות במקום במעלית
    4. לעשות סיבוב קצר
    5. לקפוץ במקום.
    6. אפשר גם למצוא איך להאריך את ההליכה במשרד – למשל ללכת למטבחון או שירותים מרוחקים יותר
    7. להחנות את המכונית במרחק הליכה ארוך יותר.
    8. ללכת לקנות ארוחת צהריים במקום לעשות משלוח.

    לכתבות נוספות על מחלת הסוכרת מאת איריס פלג – מומחית לחיים עם סוכרת לחצו כאן

    מערכת האתר

    מערכת האתר

    "מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
    עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


    טיפים ומאמרים נוספים: