8 הרגלי תזונה שכדאי להיפטר מהם

  • תגובות
  • הרגלי אכילה נכונים מהווים חלק משמעותי בתהליך של שמירה על המשקל. כל אחת ואחד מאיתנו עושה לפחות טעות אחת שיכולה לעלות בקלוריות מיותרות ולחבל לנו במאמצים לרדת במשקל. ריכזנו כאן רשימה של הרגלי תזונה לא נכונים שכדאי להתחיל לשים לב אליהם ולנסות לשפר אותם:

    www.freedigitalphotos.net | photostock

    www.freedigitalphotos.net | photostock

    1. לא לאכול באופן מסודר – לפי ההמלצות של התזונאים יש לאכול כל 3 שעות.  
    2. להרעיב את עצמך – הרעבה איננה תורמת לך בשום צורה, היא רק תגרום לירידה ברמת האנרגיה ולעלייה במשקל.
    3. לאכול כשדעתך מוסחת – כאשר איננו מקדישות זמן להפסקת האוכל ואוכלות תוך כדי העבודה, במקביל לגלישה באינטרנט או שיחה בטלפון,  אנחנו לא שמות לב לכמויות והמוח מתקשה לקבל את האותות של תחושת השובע. 
    4. לאכול מהר מדי – מחקר הראה כשאוכלים מהר אוכלים יותר, לכן כדאי להקפיד “לקחת את הזמן” וללעוס היטב את המזון.
    5. להשאיר אוכל מפתה בבית – קשה לעמוד בפיתוי כשרואים חטיפים וממתקים בטווח הראייה, הרחיקו את המזונות המפתים ובקשו מבני המשפחה שיעזרו לכן בכך.
    6. לדלג על ארוחת הבוקר – אכילת ארוחת הבוקר לא תגרום לעלייה במשקל אלא דווקא תסייע לרדת טוב יותר במשקל.
    7. לאכול מתוך שעמום או לחץ – במקום לברוח לאכילה נסו לצאת לטיול, להיפגש עם חברים, לקרוא ספר או כל דבר אחר שיסיח את דעתכן מאכילה מיותרת.
    8. לאכול ארוחות ליליות – הגוף יודע כי במהלך היום אוכלים ובלילה ישנים, במהלך השינה חילוף החומרים כמעט לא פעיל ולכן עולים במשקל.

    שינוי הרגלי האכילה יכול להיות קשה בהתחלה אבל לא בלתי אפשרי, השלב הראשון והחשוב ביותר הוא לזהות מהם ההרגלים הרעים ולנסות לשנות אותם.  במשך הזמן תראו כי השינוי גורם להרגשה טובה יותר ושכבר פחות תצטרכו להקדיש לכך מחשבה כי הדברים ייעשו באופן כמעט אוטומטי.

    מערכת האתר

    מערכת האתר

    "מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
    עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


    טיפים ומאמרים נוספים: