היתרונות הבריאותיים של השזיפים

  • תגובות
  • השזיף הוא פרי מצויין לארוחת ביניים או “נישנוש” מאחר והוא עונה על הצורף במתוק יחד עם עם מגוון יתרונות בריאותיים.  ישנם למעלה מ 140 זנים של שזיפים וניתן לאכול את הפרי טרי, מבושל, מיובש ואף להכין מהם מיץ. 
    היתרונות הבריאותיים של השזיפים:
    1. בשזיפים ישנן כמויות גבוהות יחסית של אשלגן העוזר להילחם בלחץ דם גבוה ומצמצם את הסיכון ללקות בשבץ מוחי.
    2. השזיף מגיע במגוון רחב של צבעים וטעמים אבל הערך התזונתי של כולם די דומה, יחד עם זאת לשזיף האדום ישנו יתרון באנתוציאנינים האחראי לצבעו האדום המגנים מפני רדיקלים חופשיים הגורמים לסרטן ומחלות לב.  
    3. שזיפים משמשים מזה שנים כתרופה טבעים לעצירות. השזיפים מכילים סיבים בכמות גבוהה המסייעים להסדרת פעילות מעיים (מומלץ להשרותם במים לפני האכילה).

    www.stockfreeimages.com

    4. הסיבים התזונתיים מסייעים בשמירה על רמת כולסטרול תקינה.
    5. השזיפים הם מקור טוב לויטמינים: C , B, B6, A (נוגד חמצון) K (נחוץ לקרישת הדם ולחיזוק העצמות) וחומצה פולית.
    6. למרות מתיקותם, שזיפים מסייעים לשלוט ברמת הסוכר ומפחיתים את הסיכוי ללקות בסוכרת סוג 2.
    7. במחקר שנעשה לאחרונה  הממצאים הראו שקבוצת נשים שאכלה שזיפים הראתה שיפור בצפיפות העצם באופן משמעותי.
    8. אכילת 3-4 שזיפים יכולה לסייע לשיפור הזיכרון.
    9. בתעשיית הקוסמטיקה משתמשים בשזיפים להכנת קרמים המונעים קמטים בעור הפנים.
    10. יש הטוענים כי ויטמין K שהשזיף מכיל יכול לסייע במניעת דליות ברגליים.
    בפעם הבאה שאת בקניות כדאי לחשוב על סלסלת שזיפים טעימים  🙂
    מערכת האתר

    מערכת האתר

    "מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
    עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


    טיפים ומאמרים נוספים:

    תגיות