האם את נוחרת? מסתבר שזה גם עלול להזיק לבריאות!

למרות הדעה הרווחת שנחירות הן מנת חלקם של גברים, נשים רבות גם כן נוחרות בלילה – בעיקר נשים שעברו את גיל 40.  כמה שתנסי להכחיש את העניין, מעבר לכך שזוהי תופעה מרעישה שבוודאי מפריעה לבן זוגך, מדובר בסימן אזהרה בריאותי שאין להתעלם ממנו. 

הסיבות השכיחות לנחירות אצל נשים נובעות מעודף משקל החוסם את מעברי האוויר,  גיל, ענבל ארוך או לשון גדולה, מחלות הקשורות בדרכי הנשימה ואף הריון ידוע כגורם לנחירות.

מהם נזקי הנחירות?

  • אנשים נוחרים הם אנשים עייפים יותר, מאחר וכשהם נוחרים הגוף והמוח ממשיכים לעבוד ואינם מאפשרים מנוחה מלאה.
  • במחקר שנעשה לאחרונה עלה כי נחירות בזמן ההריון עלולות להשפיע על בריאות העובר מאחר והתופעה קשורה לאספקת חמצן וללחץ דם.
  • במקרים קשים יותר, נחירות עלולות להצביע על תופעה הנקראת “דום נשימה בשינה”, זוהי מחלה המחייבת טיפול ופנייה לרופא.

מקור התמונה: David Castillo Domini

מה ניתן לעשות כבר עכשיו וללא התערבות רפואית בכדי להפחית את הנחירות?

  •  ירידה במשקל תסייע לפנות את מעברי האוויר בגופך ותאפשר נשימה ומעבר חמצן תקינים.
  • היכנסו לשיגרת כושר גופני שתסייע לחזק את השרירים, גם באיזור הגרון בו הם נוטים להתרופף עם השנים.
  • שימוש בכרית גבוהה, במקרים לא מעטים, אנשים דיווחו על שיפור משמעותי בשינה על כרית מוגבהת.
  • השתדלו להימנע משינה על הגב! נסו להרגיל את עצמכן לישון על הצד.
  • הימנעות מעישון ואף מעישון פאסיבי.
  • הימנעות מאלכוהול לפני השינה.

במידה וניסיתן את השינויים ההתנהגותיים הללו אך עדיין אתן ממשיכות לנחור, מומלץ לגשת לרופא מומחה לקבלת ייעוץ ובחירת הטיפול המתאים.

ישנם טיפולים נוספים שעשויים לעזור וביניהם: ניתוח באיזור הלוע, או מסיכה המאפשרת הזרמת חמצן, טיפול בגלי רדיו ועוד .

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות