היתרונות הבריאותיים של הבצל

freedigitalphotos.net | By Iamnee

freedigitalphotos.net | By Iamnee

במשך אלפי שנים בצל הוא מצרך המצוי בכל מטבח ברחבי העולם.  הוא אולי גורם לדמעות, אבל לבריאות שלנו הוא מאוד מועיל.  את הבצל על כל סוגיו (אדום, ירוק, לבן) ניתן לאכול כמעט בכל צורה – מטוגן, חי, מיובש וקלוי. כיום מאות מחקרים מדעיים מאשרים את היתרונות הבריאותיים הרבים של הבצל שהיו ידועים כבר מאות שנים.

  • מחקרים הראו שבבצל ישנם רכיבים התורמים למניעת התפתחות תאים סרטניים ומניעת מחלות לב.
  • בצל חי מעודד את ייצור הכולסטרול הטוב.
  • למרבה ההפתעה גם בצל מטוגן נמצא בריא, מחקר סקוטי מצא כי בצל מטוגן מסייע במניעת נזק לדנ”א.
  • משפר את האופן שבו הויטמין C עובד ובכך משפר את עמידות המערכת החיסונית.
  • מסייע לוסת את רמות הסוכר בדם.
  • בבצל מרכיבים חיוניים לשיפור הגמישות של כלי הדם ובשמירה על לחץ דם תקין.

איך משיגים את היתרונות הבריאותיים?

  • דרושות כ 2 כפות של בצל או בצל ירוק.
  • כדאי להקפיד שהבצל טרי.
  • תמיד כדאי להעדיף לאכול את הבצל בצורתו הטרייה, למרות שיש הטוענים שגם בצורתו המבושלת נשמרים הערכים הבריאותיים.
  • בצל משמש גם כאנטיביוטיקה טבעית לטיפול בכאבי גרון, ניתן להשרות אותו עם 2 כפות דבש.

הערה חשובה לאזהרה:

לבצל יש תכונה חשובה, ויש לה יתרון גדול שכדאי לנצל וגם חסרון שכדאי להכיר, הבצל, כאשר הוא נחתך והוא חשוף לאוויר סופח אליו חיידקים שונים. כדי לנצל את היתרון אפשר לשים חצי בצל חתוך במטבח למשל והבצל סופח אליו את החיידקים שבאוויר ואחר כך נזרוק אותו כמובן, זה מצוין כאשר יש מישהו חולה בבית…

לעומת זאת, צריך לשים לב שבגלל התכונה הזו לא מומלץ לאכול בצל שנחתך לפני שעה או שעתיים ולכן מומלץ לחתוך את הבצל סמוך להכנת האוכל. כאשר מכינים את האוכל אז כבר אין בעיה, וניתן לאכול מאכלים עם בצל גם לאחר יום או יומיים אם הם היו סגורים בקופסא במקרר.

לסיכום, זהו ללא ספק אחד הירקות הבריאים ביותר שיש המסייע בשמירה על בריאותינו ולכן כדאי למצוא דרכים לשלב את הבצל בתפריט היומי, ניתן להוסיף בצל לסלט, לתבשילי ירקות, מרקים, סנדוויצ’ים, מטבלים ואפילו ניתן להכין ממנו ריבה. 

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות
המדריך המלא לירידה במשקל!