איך תזהו אכילה רגשית?

 כיצד לזהות אכילה רגשית? אנשים רבים בעידן המודרני פיתחו תופעה אשר נקראת “אכילה רגשית”.
 זהו דפוס אכילה אשר אינו נובע מרעב פיסיולוגי נטו אלא מקורותיו הם רגשיים והאוכל מתפקד כממלא מקום לרגש וכמקור מהיר, זמין, זול ונוח לתחושה טובה, למרות שפגיעתו רעה.
 האכילה הרגשית הינה אחד הסימפטומים של תרבות השפע המודרנית אשר במסגרתה אנו מוקפים בכל טוב (ובכל רע…) ואשר מספקת מזון זול וזמין, זמין מידי לעיתים, אשר מהווה תחליף לרגש או כ”מאלחש רגש” במצבים רגשיים קיצוניים כפחד, חרדה או עצב.

שאלון קצר זה בא לסייע בידיכם לנסות ולזהות האם גם אתם אוכלים מתוך דפוס של “אכילה רגשית”.

 ענו על השאלות הבאות ונסו לזהות את עצמכם:

  1. האם קורה לכם שאינכם חשים סיפוק בזמן האכילה\ארוחה?
  2. האם קורה שאינכם נהנים מתחושת המלאות שמגיעה בעקבות הארוחה?
  3. האם ישנה תחושה של מלאות פיסית ואף כבדות לאחר האוכל אך עדיין קיים הדחף לאכול?
  4. האם אתם חושבים על אוכל גם בזמן שאתם אמורים להיות עסוקים בנושאים אחרים?
  5. האם בכל פעם שמציף אתכם רגש שלילי כמו כעס, עצב או חרדה אתם נוטים לאכול?
  6. האם יש לכם משיכה חזקה במיוחד לג’אנק פוד עתיר סוכרים, פחמימות ושומן רווי?
  7. האם ישנם מצבים בהם אתם מוצאים את עצמכם אוכלים על מנת להרגיש טוב יותר?
  8. באם קיימת בעיה בריאותית שמקורה באכילה לא נכונה, דוגמת סכרת או ערכי כולסטרול גבוהים, האם עדיין קשה לכם לאמץ דפוס של הימנעות מאכילה אשר פוגעת בכם?
  9. האם קיימת אצלכם דאגה תמידית כי תמיד יהיה בהישג יד מזון עתיר שומנים\קלוריות או סוכרים?
  10. האם אתם סובלים מהשמנת יתר ואינכם מסוגלים להתמודד איתה לבדכם?

מקור התמונה: nuchylee
  אלו הם עשרה סימנים לדפוסי אכילה רגשית . האם חלקם מופיעים גם אצלכם? אנשים המתנהלים מתוך אכילה רגשית יתקשו יותר מאדם אשר אינו מתנהל מתוך דפוס זה להתמיד בדיאטות היות ומקורות הרעב אינם פיסיים ולכן ההתמודדות איתם צריכה להיות על בסיס רגשי\התנהגותי.
  שאלון זה אינו מהווה תחליף לאבחון איש מקצוע וטיפול מקצועי ומהווה אינדיקציה כללית בלבד לתופעה.

 

אורי שקד - פסיכותרפיסט הוליסטי

אורי שקד - פסיכותרפיסט הוליסטי

פסיכותרפיסט הוליסטי, טיפולים קצרי מועד.


טיפים ומאמרים נוספים:

המדריך המלא לירידה במשקל!