איך תגלי ב-8 דקות אם את רגישה לחלב?

freedigitalphotos.net | By imagerymajestic

freedigitalphotos.net | By imagerymajestic

ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בצריכת חלב ומוצריו. אנחנו חשופים לפרסומות למוצרי חלב ללא הפסקה, הרשת מלאה במתכונים הממומנים על ידי המחלבות הגדולות ואפילו הנחיות משרד הבריאות מיישרות קו ועומדות כיום על 3 מוצרי חלב ליום, על מנת להגיע לכמות הסידן המומלצת.

לצערנו, ההמלצות האלה אינן נקיות משיקולים כלכליים. תעשיית החלב בארץ מפותחת ורווחית ומשקיעה כסף רב בחינוך לצריכת עוד ועוד חלב. למרבה האבסורד, ישנם הרבה מחקרים שמראים כי צריכה עודפת של מוצרי חלב דווקא מגבירה את איבוד הסידן מהעצמות!

בנוסף, ההנחיות מתעלמות מההערכות לפיהן למעלה מ-70% מהציבור רגיש במידה כזאת או אחרת לחלב ומוצריו.

זה בא לידי ביטוי בכאבי בטן, שלשולים או עצירויות, נפיחויות, מיגרנות, פריחה, סינוסיטיס, ליחה, נזלת אלרגית ועוד. הרבה אנשים סובלים ולא מעלים על דעתם שהסיבה היא רגישות לחלב.

הדרך הטובה ביותר לבדוק אם בעיות הבריאות שלך נובעות מרגישות לחלב היא להפסיק לגמרי לצרוך מוצרי חלב. זה כולל גם חלב עיזים או כבשים, חמאה, חלב בקפה וכל מוצר חלבי שהוא. רוב האנשים מרגישים הטבה גדולה לאחר הפסקת צריכת מוצרי חלב. 

קיימת גם בדיקה פשוטה ומהירה, אשר מאפשרת לגלות כל רגישות למזון תוך 8 דקות בלבד. מדובר בבדיקת ביו-קיור, בדיקה שאינה פולשנית ואינה מכאיבה, ובמהלכה נסרקות כל מערכות הגוף ומתגלה המקור להפרעות במערכת העיכול או הפרעות נוספות.

לפרטים המלאים על הבדיקה לחצי כאן >>

סיבות נוספות להימנע מחלב

קודם כל, מדובר בתעשיה לכל דבר, אשר מנצלת את גופן של הפרות תוך פגיעה מהותית בבריאותן ורווחתן.

מעבר לכך, החלב עובר תהליכי עיבוד מזיקים אשר מוציאים ממנו את ערכיו התזונתיים. בתהליכי ייצור מוצרי החלב הוא מאבד את כל החיידקים המועילים שהיו בו, את הויטמינים והאנזימים שהיו בו, ובמקרים רבים מוסיפים לו חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, חומרים מייצבים, וכן כמויות גדולות של מלח וסוכר. כל החומרים האלה מזיקים לנו מאוד וגורמים בעצמם למגוון מחלות.

מה במקום חלב?

קודם כל, חשוב להגיד שהכמות המומלצת של סידן מיועדת לאנשים שצורכים מוצרי חלב, ונלקח בחשבון אובדן מסויים של סידן כתוצאה מצריכת מאכלי חלב. מי שאינו צורך מאכלי חלב יכול להסתפק בכמחצית הכמות.

מקורות מצויינים לסידן הם:

שקדים
ירקות ירוקים, בעיקר ברוקולי
קטניות, ובעיקר שעועית לבנה
טחינה
סויה וטופו
חרובים
סרדינים – למי שאוכל דגים

מי שלא יכולה בלי…

אם את ממש לא יכולה בלי מוצרי חלב, תשקיעי בעצמך ותקני גבינות עיזים קשות ואיכותיות ממחלבות קטנות או יוגורט עיזים איכותי בייצור מסורתי.

על החלב בקפה עדיף שתוותרי, או תעברי לחלב סויה, שקדים או אגוזים. כל אלה זמינים כיום בכל סופרמרקט, יש הרבה סוגים ואפשר לנסות עד שמוצאים תחליף טעים. הרבה מהם מעובדים מאוד, ולכן חשוב לשים לב לרשימת המרכיבים ולמצוא חלב שאינו מכיל חומרים משמרים או מייצבים למיניהם.

מכל הגבינות ומוצרי החלב דלי השומן כדאי להתרחק, הם מלאים בחומרים סינתטיים ומזיקים, לא משנה עד כמה התוית מושכת ומה ההבטחות הבריאותיות שרשומות עליה.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: