איך פעילות גופנית מחזקת את המוח?

brain workout

freedigitalphotos.net | By marin

אינספור מילים כבר נאמרו על חשיבות הפעילות הגופנית. פעילות גופנית מסייעת לחיזוק השרירים, פעילות הלב, הורדת לחץ דם, האטת הזדקנות, חיזוק העצמות, שיפור מצב הרוח, שמירה על משקל גוף תקין ועוד ועוד.

אם כל זה לא מספיק – עכשיו מתברר שפעילות גופנית גם משפרת את תפקוד המוח, ואפילו מונעת דמנציה וירידה קוגניטיבית.

איך זה קורה?

ישנם כמה מנגנונים המעורבים בכך:

שיפור זרימת הדם למוח – פעילות גופנית ממריצה את הלב ומשפרת את זרימת הדם לכל הגוף.
גם זרימת הדם למוח משתפרת, וכך מגיע יותר חמצן אל המוח והפעילות שלו טובה יותר.
את האפקט הזה מרגישים מיד לאחר הפעילות הגופנית – התגובות שלנו מהירות יותר, אנחנו חדים יותר ועירניים יותר.
כמו כן, זרימת הדם המשופרת תורמת לסילוק פסולת מהמוח.

הפרשת הורמונים – בעת ביצוע פעילות גופנית משתחררים הורמונים רבים: סרוטונין שמשפר את מצב הרוח, אנדורפין שמשכך כאבים גם נוראדרנלין, שמשפר את זרימת הדם למוח.

צמיחה מוגברת של תאי עצב – פעילות גופנית סדירה גורמת לגדילה של איזור במוח שנקרא “היפוקמפוס”. איזור זה אחראי בין היתר על צמיחת תאי עצב חדשים. בזמן פעילות גופנית משתחרר חומר שנקרא (Brain-Derived Neurotrophic Factor (BDNF, שמעודד את הפיכת תאי העצב החדשים לתאי עצב בוגרים.

אימון מוחי – פעילות גופנית מעודדת אותנו לתרגל קואורדינציה, יכולת ארגון, שיווי משקל, ריכוז ועוד יכולות שמחדדות את תפקודי המוח שאנחנו נדרשים להם ביום-יום.

לסיכום – הגוף הוא מורכב, ואין מנגנון אחד שמקשר בין פעילות גופנית לשיפור תפקודי המוח. יש הרבה גורמים, שלכל אחד מהם תועלות רבות לכל מערכות הגוף. פעילות גופנית חשובה וחיונית לכל אחד, בכל גיל. חשוב להתמיד ולעשות – כל אחד לפי יכולתו ונטיותיו.

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

המדריך המלא לירידה במשקל!