איך נשמור על בריאות הלב שלנו?

  • תגובות
  • עם היד הלב: כמה זמן ומחשבה אנחנו באמת מקדישים לשמירה על הבריאות של הלב שלנו?

    פעילות גופנית ותזונה נכונה הם אמנם צעד בכיוון הנכון, אבל כדי לוודא שהלב שלנו יישאר שלם ובריא צריך להבין באיזו פעילות ותזונה מדובר ויותר מכך – אילו צעדים נוספים אנחנו צריכים לבצע כדי שהלב שלנו ימשיך לשרת אותנו נאמנה עוד שנים רבות.

    ספורט: לא להכביד, כן להתמיד

    פעילות ספורטיבית היא ברוכה, אבל כדי שהיא באמת תועיל לבריאות צריך להתאים אותה ליכולות, לכושר, לגיל ולמצב הגופני. כשמדובר על בריאות הלב הפעילות המומלצת היא פעילות אירובית, כלומר הליכה, ריצה, שחייה, ריקוד, רכיבה על אופניים ועוד.

    freedigitalphotos.net | By Ambro

    freedigitalphotos.net | By Ambro

    כאן צריך להיזהר מאוד עם המינונים: ההמלצה לאנשים בריאים היא אימוני ספורט במשך 4 פעמים בשבוע, 30 – 40 דקות בכל פעם, אך אם אתם כבר לא כל כך צעירים או שלא התאמנתם זמן רב, כדאי לכם להתייעץ עם אנשים שמבינים בנושא כדי להתאים לעצמכם את תוכנית האימונים הנכונה. יש מי שיצטרכו להסתפק בהליכות ארוכות, אחרים יכולים לעשות פעילויות כמו ריצה או אופניים. בכל מקרה, הכניסה לכושר צריכה להיעשות בהדרגה כדי לא להפעיל עומסים חריגים על מערכות הגוף השונות.

    דיאטה ותזונה: הסוד הוא באיזון

    כידוע, עודף משקל מכביד על הלב וכלי הדם ולכן שמירה על משקל תקין יכולה לסייע במניעת מחלות לב. אבל מה באמת כדאי לכם לאכול? פשוט יותר להתחיל ממה שכדאי לכם להימנע: מזונות מעובדים, בשרים שמנים, שומן רווי, משקאות ומיצים ממותקים, סוכרים פשוטים ומלח הם האויבים הטבעיים של הלב שלכם ורצוי להימנע מהם ככל אפשר. מהצד השני, כדאי להרבות בפירות וירקות בכל חמשת הצבעים, בדגנים מלאים כמו חיטה, כוסמת, אורז וגריסים, בקטניות כמו עדשים ושעועית לשלב גם מאכלים עתירי שומנים לא רווים כמו שמן זית, אבוקדו ואגוזים.

    בכל מקרה הסוד הוא באיזון בין אבות המזון השונים (פחמימות, חלבונים, שומנים) ובגיוון יומיומי. גם אם אתם בוחרים תפריט שנועד להרזיה – אל תשכחו לוודא שהוא באמת בריא!

    בדיקות: לדאוג לגוף ולנפש

    כדי לוודא שהלב וכלי הדם שלכם מתפקדים באופן תקין חשוב מאוד לבצע בדיקות תקופתיות של לחץ דם, רמת סוכר ורמת שומנים בדם ובדיקות נוספות לפי הוראות הרופא. במקרים רבים הבדיקות הללו יכולות לסייע לגילוי מוקדם של בעיות בלב או בכלי הדם ולכן אסור לוותר עליהן.

    אך מעבר לדאגה לגוף, חשוב לדאוג גם לנפש: להימנע מלחצים מיותרים, למצוא זמן לנוח ולהתרענן ולעשות פעילויות מרגיעות כמו יוגה, מדיטציה או אפילו שנת צהריים קצרה. לחצים ומתחים מכבידים מאוד על הלב וככל שתוכלו לנטרל אותם – כך ייטב.

    בסופו של דבר הלב הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגוף, על כך אין ויכוח. הבחירה היא בידינו – להמשיך בחיים כרגיל או להתחיל להקדיש לו את מלוא תשומת הלב, כדי שהוא יישאר בריא עוד שנים רבות.

    מערכת האתר

    מערכת האתר

    "מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
    עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


    טיפים ומאמרים נוספים: