איך לנקות את הרגשות ולפנות מקום לאהבה, בהירות מחשבה וערך עצמי

  • http://www.freedigitalphotos.net/ | By Stuart Miles

    http://www.freedigitalphotos.net/ | By Stuart Miles

    אני יושב בשקט ומרכז את תשומת ליבי בנקודה מסויימת בבטן.
    ברגעים הראשונים המקום מרגיש ״רגיל״, כמו שאר האזור.
    אחרי כמה דקות של התרכזות ונשימה
    אני מתחיל להרגיש עקצוצים על העור בנקודה הזאת.
    תחושות חום. כאילו זכוכית מגדלת
    מרכזת את תשומת הלב שלי לקרן אור חמימה.

    אחרי שהנקודה מתעוררת אני מתחיל לנוע עם תשומת הלב
    לנקודה הבאה, למשל על החזה. התנועה איטית, ואני ממתין
    עד שנוצר ״שובל״ של תחושה חדשה לאורך המסלול.
    במהלך המסלול צפים ועולים ממעמקי התודעה קטעי חיים,
    אמיתיים או דימיוניים, תמונות, ריחות, מילים.
    אני צופה במחזה הפנימי הזה, ובסיומו חוזר להתרכז בנקודה או מסלול.

    לפעמים כשמתחילה המוזיקה אני כבר אחרי התרגיל, מתחיל לחזור חזרה לסביבה. לפעמים עוד משלים את התרגיל עד שהצלילים האחרונים מסיימים להתנגן. לרוב התמונה שנגלית לעיני אחרי כל תרגיל חדה יותר. הצבעים עשירים יותר. האוויר חמים ורך.

    כולנו מתקלחים לעתים קרובות, חיים בבית נקי, ואוכלים רק אוכל טרי. הפסולת הרגשית, לעומת זאת, מצטברת לה במקומות נסתרים מן העין והופכת עם השנים לכאבים ומחלות. הזבל השכלי שאנחנו צוברים במהלך היום מצטבר והופך להפרעות קשב וריכוז, אובססיביות ודאגות. מדיטציה היא דרך אחת, עתיקת שנים ונפוצה בכל העולם, לניקיון השכבות העדינות של האדם (רגשית, שכלית, רוחנית).
    כמו כל ניקיון אחר, זאת אינה בהכרח עבודה נעימה. הדברים שהצטברו הם בדיוק אלה שאנחנו לא רוצים להתמודד איתם. כולנו מעדיפים לנקות כדי לזכות בתוצאות: רגשות נקיים שמאפשרים יותר אהבה. בהירות מחשבה וביטוי. תחושת בטחון פנימי וערך עצמי.

    כולנו מכירים את החולשות, כל אחד את שלו. אנחנו פועלים בצורה אחת, ומאמינים שנכון לנהוג אחרת. תקלות עבר ישנות עוצרות אותנו מלהיות הכי אנחנו שאפשר. תרגול קבוע של מדיטציה מאפשר בסבלנות והדרגה להניע שינויים שיאפשרו לנו להתגבר על טראומות העבר ולחיות חיים מלאים יותר כאן ועכשיו.

    את המדיטציה שתיארתי בפתיחת הכתבה אני לומד כבר 10 שנים מפי פנינה אלון, מורה ומטפלת ברפואה סינית ומנחת קורסי מדיטציה.
    ב-26-28 במרץ, יום חמישי עד שבת, מתקיים קורס מספר 1 אצל פנינה במושב קדימה.
    הקורס מתאים לכל אחד, גם למי שלא תירגל אף פעם מדיטציה או למי שמתרגל גם מדיטציות אחרות.
    זאת תהיה המתנה הכי טובה שתיתנו לעצמכן השנה.

    לפרטים ניתן לפנות לפנינה אלון,
    טלפון-סמס-ווטסאפ 052-5424458
    אימייל pninalonn@gmail.com
    אתר http://www.dikur-sinit.co.il/page131.asp?catnum=25
    פייסבוק http://on.fb.me/1DIw2Fi

    כתב בנימין שהם, מטפל ברפואה סינית ותלמיד מדיטציה.

    מערכת האתר

    "מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
    עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


    טיפים ומאמרים נוספים:

    המדריך המלא לירידה במשקל!