5 טיפים שיעזרו לך לאכול בריא מחוץ לבית

freedigitalphotos.net | By KEKO64

freedigitalphotos.net | By KEKO64

כל מי ששומרת על תזונה נכונה, בין אם במסגרת דיאטה ובין אם לא, מודעת לכך שניתן להפר את כל “משטר התזונה” שבנינו במשך תקופה ארוכה, בביקור אחד קצר במסעדה או באירוע למשל.

אפשר להמשיך ולאכול בריא גם כשהולכים למסעדה, הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתמודד עם הפיתויים שיש למסעדות להציע:

1. אל תלכי למסעדה כשאת רעבה מדי – אנשים רבים נוטים לחשוב שאם הולכים למסעדה בערב, אפשר לא לאכול כל היום ואז במסעדה להשלים את החסר, אבל זאת טעות נפוצה. זה גורם להפרה של הורמוני הרעב והשובע וגורם לתעוקה על הגוף. בנוסף, כשאת רעבה, קשה יותר לעשות החלטות מושכלות בנוגע לאוכל.

2. הימנעי משתיית משקאות ממותקים – הידעת שמשקאות דיאט מגבירים את התיאבון? העדיפי תמיד מים על פני משקאות ממותקים. אפשר להוסיף לימון למים, לטעם מרענן.

3. אל תתמלאי מהלחם – במסעדות רבות מגישים כמנת פתיחה לחם טרי עם חמאה. על מנת לקצץ בקלוריות ריקות ומיותרות, מומלץ לקצץ בלחם. אל תשכחי שעוד מחכה לך המנה העיקרית, שאמורה להיות מזינה ובריאה יותר. כמו כן, אם תאכלי פחות לחם, תגלי שאת מרגישה הרבה פחות כבדה אחרי הארוחה.

4. העדיפי מבושל, מאודה או אפוי על פני מטוגן – כדאי תמיד לשאול את המלצר איך מכינים את המנה במטבח. במקרים רבים המלצר יוכל להציע לך חלופות בריאות יותר למאכלים בתפריט.

5. בקשי את הרוטב בצד – סלט יכול להיות פצצת אנרגיה, כאשר הוא מגיע עם רוטב בעל ערך קלורי גבוה. ברוב הרטבים יש הרבה מאוד סוכר, מלח ושמן סויה. מומלץ להחליף את הרוטב בשמן זית ולימון. תוספות כגון גבינה או קרוטונים מגיעות לעתים בכמויות מוגזמות, בקשי את התוספות בצד והוסיפי לך כמה שאת באמת רוצה.

לסיכום, אפשר ללכת למסעדה ולהנות מהמנות שבתפריט גם אם שומרים על דיאטה, רק יש לשים לב למנות שבוחרים. אפילו לא חייבים לוותר על הקינוח, אבל כדאי לקחת קינוח משותף ולהעדיף כזה שהוא על בסיס פירות.

בתיאבון!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: