איך אפשר להעלות במשקל מאכילת סלט?

  • תגובות
  • פעמים רבות אנחנו בוחרות לאכול סלט גדול ועשיר כארוחת צהריים וחושבות שעשינו טוב שאכלנו סלט ולא התפתינו שוב למשל למנת פסטה או המבורגר. 

    הירקות של הסלט אמנם לא משמינים אבל התוספות שאנחנו שמות בסלט הן שגורמות לו להיות עתיר קלוריות ולפעמים מנת סלט יכולה להשתוות בערכה הקלורי למנת המבורגר וצ’יפס.

     

    בכתבה שפורסמה במגזין Total Beauty, תזונאיות מסבירות מה גורם לסלט שלנו להיות פצצת קלוריות?

    Image courtesy of [Grant Cochrane] FreeDigitalPhotos.net

    • תירס ואפונה – גרגירי התירס או האפונה אולי נראים תמימים כי הם קטנים אבל למעשה הם מכילים עמילן שמעלה את רמת הסוכר וזה בדיוק מה שמעלה את החשק שלנו במהלך היום לפחמימות.
    • ירקות מוקפצים – אלה אמנם ירקות ונראה שזאת תוספת בריאה אבל זכרו כי מקפיצים אותם בשמן…
    • רטבים – זאת אחת “המלכודות” הידועות ביותר לקלוריות מיותרות, גם אם כתוב כי הרוטב הוא דל שומן, פעמים רבות הוא מכיל כמויות גדולות של מלח, סוכר ותחליפי סוכר. לכן כדאי להכין לבד רוטב המכיל לימון או חומץ ומעט שמן זית ואפשר להוסיף גם עשבי תיבול קצוצים.
    • חמוצים – מלפפון חמוץ וזיתים הם תוספת טעימה לסלט, אבל עתירה בנתרן. 
    • פירות מיובשים – כמו שהחמוצים עתירים בנתרן, כך הפירות היבשים עתירים בסוכרים. כתחליף מתוק אפשר להוסיף פירות טריים.
    • לאכול יותר מדי סלט – ככל ששמים יותר ירקות כך נרצה להוסיף להם את התוספות המזיקות.  עדיף לאכול מנה של סלט ולהוסיף לה חלבון בריא, במקום לאכול סלט ענק.
    לסיכום, סלט יכול להיות מאוד בריא ויעיל לשמירה על המשקל, אבל חשוב מאוד להקפיד על התוספות והכמויות.

    לכתבה המלאה לחצי כאן

    מערכת האתר

    מערכת האתר

    "מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
    עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


    טיפים ומאמרים נוספים: